۱۰۰ هزار نفر دوز سوم واکسن کرونا دریافت کردند/۱۷ هزار مادر باردار واکسینه شدند

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان گفت: در مجموع تاکنون قریب به شش میلیون دوز واکسن در سطح استان به جمعیت بالای ۱۲ سال تاکنون تزریق شده است، اما همچنان حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت استان هنوز برای دریافت واکسن کرونا مراجعه نکرده اند.

رضا فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص روند واکسیناسیون شهروندان در استان اصفهان، اظهار کرد: تاکنون حدود ۷۵ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال یک نوبت و قریب به ۶۰ درصد هم دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر هنوز واکسینه نشدند

وی اضافه کرد: در مجموع تاکنون قریب به شش میلیون دوز واکسن در سطح استان به جمعیت بالای ۱۲ سال تزریق شده است، اما همچنان حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت استان هنوز برای دریافت واکسن کرونا مراجعه نکرده‌اند.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان تاکید کرد: در نوجوانان هم حدود ۳۵۰ هزار نفر از افراد ۱۲ تا ۱۸ سال واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که مطابق محاسبات به عمل آمده حداقل ۷۰ درصد جمعیت دانش‌آموزی را پوشش می‌دهد.

فدایی در مورد نوع واکسن‌های تزریقی تاکید کرد: بیش از ۸۲ درصد واکسن‌ها «سینوفارم»، ۱۰ درصد «آسترازنکا»، هفت درصد «برکت» و مابقی نوع دیگر واکسن‌ها برای واکسیناسیون همشهریان در مراکز تجمیعی واکسیناسیون را تشکیل می‌دهند.

تزریق واکسن «سینوفارم» به مادران باردار

وی در مورد واکسینه شدن مادران باردار، تصریح کرد: از تعداد ۳۴ هزار مادر باردار ۱۲ هفته به بالا تاکنون نصف این جمعیت معادل ۱۷ هزار نفر برای تزریق واکسن کرونا به مراکز واکسیناسیون مراجعه کرده‌اند و اکثر مادران باردار واکسن سینوفارم را تزریق کرده‌اند و برای موارد خاص که در کمیته مطرح می‌شود در صورت نیاز برای این تعداد اندک واکسن دیگری تزریق می‌شود.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان، افزود: برای واکسینه کردن کودکان هنوز برنامه‌ای برنامه‌ای نداریم و این روند وابسته به تصمیم گیری وزارت بهداشت است. تزریق واکسن «فخرا» هم در مرحله آزمایش است و به شهروندان اصفهانی هم برای تعدادی به صورت آزمایشی تزریق شده و هنوز به استفاده عمومی نرسیده است.

‌شناسایی‬ موارد نادر آنفلوانزا

فدایی در خصوص تزریق دوز سوم واکسن کرونا در استان، گفت: برای افراد ۶۰ سال به بالا که در نوبت‌های یک و دو واکسن «سینوفارم» را دریافت کردند این افراد بعد از گذشت چهار ماه از تزریق نوبت دوم واکسن کرونا باید برای تزریق دوز سوم مراجعه داشته باشند و در حال حاضر ۱۰۰ هزار نفر دوز سوم را به اشکال مختلف دریافت کرده‌اند.

وی در مورد تزریق واکسن آنفلوانزا، خاطرنشان کرد: شیوع بیماری آنفلوانزا در فصل سرما امر بسیار طبیعی است تاکنون موارد نادری از آنفلوانزا در استان اصفهان شناسایی کرده‌ایم و این موارد انگشت شمار است واکسن آنفلوانزا برای تزریق به شهروندان در داروخانه‌ها توزیع می‌شود و مرکز بهداشت هم برای کادر پزشکی و برخی گروه‌های آسیب پذیر واکسن آنفلوانزا را توزیع کرده است.

کد خبر 535727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.