شهرداری ساری و بدهی‌ها، موضوع جلسه دوازدهم شورای شهر

اعضای شورای اسلامی شهر ساری در دوازدهمین جلسه این شورا به مساله بدهی‌ها و نحوه ‏مدیریت شهر ساری پرداختند.‏

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرویز شعبانی رئیس شورای شهر ساری در دوازدهمین جلسه شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به معارفه استاندار مازندران، اظهار کرد: ساری به عنوان مرکز و پیشانی استان مازندران باید در کانون برنامه‌های توسعه قرار گیرد، بنابراین شورای شهر ساری به نوبه خود برای اجرا و عملی شدن سیاست‌های نماینده عالی دولت در استان آمادگی هرگونه همکاری را دارد.

وی با اشاره به انتقادات از شهرداری ساری تصریح کرد: انتخاب شهردار ساری به دور از هرگونه ملاحظه‌کاری و توصیه از بیرون و بر اساس تشخیص اعضای شورای شهر بوده است اما توقع داریم شهرداری کارهای بزرگی برای این شهر انجام دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری با خاطر نشان کرد: از سال‌های گذشته ۸۰۰ میلیارد تومان بدهی در شهرداری ساری وجود دارد و مطالباتی نیز بوده که به مراجع قضائی ارسال شده است.

شعبانی افزود: شورای اسلامی شهر به عنوان نهاد نظارتی مدیون مردم و نظام است. به عنوان نماینده مردم با هیچ کس ملاحظه و رودربایستی نداریم اما باید به این نکته نیز توجه شود که امروز شهرداری ساری با بحران نیروی مازاد مواجه است.

ضرورت ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری ساری

سبحان بخشی نایب رئیس شورای اسلامی شهر ساری نیز با بیان اینکه انتظار است در ساری پروژه‌های عمرانی بیشتری اجرا شود اما در سال‌های اخیر اقدامی نشده است، گفت: در سه سال اخیر بدهی شهرداری ساری روز به روز بیشتر شد که جز چند پروژه کوچک همچون اصلاح هندسی، سکوی موقت تخلیه زباله و بازپیرایی میدان ساعت هیچ پروژه دیگری صورت نپذیرفت.

وی با انتقاد از اینکه مشکلی برای تأمین درآمد پایدار در شهر ساری وجود ندارد و می‌توان به راحتی درآمدزایی کرد، افزود: در سه سال اخیر هیچ زمینه‌ای برای ایجاد درآمد پایدار اتفاقی نیفتاده است.

قراردادها اجازه فعالیت را از شهرداری گرفته‌اند

حسین یوسفی عضو دیگر شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه برای انتخاب شهردار توصیه‌ای نشده است، اضافه کرد: نارضایتی مردم نسبت به شهرداری مرتبط با عملکرد شورای اسلامی شهر است؛ چرا که شهردار را اعضای شورای شهر انتخاب کردند بنابراین باید به مردم پاسخگو باشیم.

وی با اشاره به اینکه قدردان خدمات مدیران گذشته در شهرداری ساری هستیم اما باید نواقص در قراردادها در دوره شهردار اسبق نیز بیان شود، گفت: امروز بسیاری از قراردادها به گونه‌ای بسته شده است که تا سال ۱۴۰۵ نمی‌توانیم فعالیتی داشته باشیم.

کد خبر 535714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.