سوریه - ایران/ نگذار محروس ببرد!

تیم ملی فوتبال ایران عصر امروز در اردن به مصاف سوریه خواهد رفت. تنها شکست مقابل حریف می‌تواند راه صعود را دشوار سازد و به همین دلیل تیم ایران باید مانع از برد نزار محروس و شاگردانش شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی ایران از ساعت ۱۹:۳۰ امشب در ورزشگاه القومیسه شهر امان به مصاف سوریه خواهد رفت. این دیدار نخستین مصاف شاگردان دراگان اسکوچیچ در دور برگشت مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است. برد ارزشمند ملی‌پوشان ایران در واپسین دقایق بازی با لبنان باعث شده تا این تیم شرایط ایده‌آلی برای صعود به جام جهانی داشته باشد. در آن سوی میدان سوری‌ها با دو امتیازی که از پنج مسابقه دور رفت به دست آورده‌اند، از شانس چندانی برای حضور مستقیم در قطر برخوردار نیستند. با این حال آن‌ها امیدوارند با جبران نتایج در دیدارهای پیش رو، حداقل راهی پلی‌آف شوند.

گام بلند به سوی قطر

پنجشنبه هفته گذشته تیم ملی ایران مقابل لبنان به دردسر افتاد و تا نودمین دقیقه، بازی را به این تیم واگذار کرده بود. با این حال عملکرد طوفانی تیم ملی در وقت‌های اضافه و دو گل سردار آزمون و احمد نورالهی از بازی باخته، بردی ارزشمند به جا گذاشت تا ایران علاوه بر حفظ جایگاهش در صدر جدول گروه، فاصله بسیار کمی تا قطعی کردن صعودش داشته باشد.

با توجه به آن که از هر گروه دو تیم جواز حضور مستقیم در جام جهانی به دست می‌آورند، ایران رقابتی با کره جنوبی که تنها در فاصله دو امتیازی ایران جا خوش کرده است ندارد بلکه با توجه به فاصله هشت امتیازی با تیم سوم گروه، به چهار امتیاز از پنج مسابقه دور برگشت احتیاج دارد تا بدون اما و اگر برای سومین بار پیاپی راهی جام جهانی شود.

پیروزی برابر سوریه گام بلندی به سوی صعود خواهد اما هیچ چیز را قطعی نخواهد کرد. با این حال حدس زده می‌شود اگر همه چیز خوب پیش برود، تیم ملی هفتم بهمن ماه در ورزشگاه آزادی برابر جشن صعود را به پا خواهد کرد.

تغییرات احتمالی؛ از خط دروازه تا نوک حمله!

با توجه به دعوت نشدن طارمی، دراگان اسکوچیچ سیستم بازی تیم ملی را از ۲-۴-۴ و دو مهاجمه به ۱-۳-۲-۴ تغییر داد تا سردار آزمون به عنوان تک مهاجم در رأس خط حمله قرار گیرد. اسکو، سامان قدوس را پشت سر آزمون گذاشت اما عملکرد نه چندان خوب سامان و ناتوانی تیم در خلق حملات پر رمق، سرمربی تیم ملی را مجاب کرد تا با آوردن کریم انصاری‌فرد دوباره با دو مهاجم بازی کند.

همین موضوع باعث شده تا احتمالاً اسکوچیچ امروز بار دیگر سیستم بازی تیم خود را به ۲-۴-۴ برگرداند و از زوج آزمون و کریم انصاری‌فرد در پیکان خط حمله بهره ببرد. یکی دیگر از نقاطی که شاید اسکوچیچ تصمیم متفاوتی نسبت به بازی قبلی بگیرد، پست دفاع راست که صادق محرمی عملکرد قابل قبولی نداشته است. همچنین اشتباهات بیرانوند و افزایش موج انتقادات از او، شاید سبب شود اسکوچیچ سنگر دروازه تیمش را عابدزاده یا نیازمند بسپارد.

امان، شهر خاطره تلخ عراق

آبان ماه ۹۸ بود که ایران در پایتخت اردن با هدایت مارک ویلموتس برابر عراق قرار گرفت و با گلی که در وقت‌های اضافه دریافت کرد، به رده سوم گروه نزول پیدا کرد تا ماه‌های استرس برای نداشتن سرمربی و تعطیلی مسابقات به خاطر کرونا آغاز شود. حالا تیم دوباره در آبان ماه به شهر امان کشور اردن بازگشته و امیدوار است بتواند این خاطره تلخ را کنار زند.

سوریه؛ بدشانس و محتاج امتیاز!

تیم ملی سوریه با وجود آنکه در مرحله قبلی مقدماتی درخششی بی نظیر داشت و با کسب ۲۱ امتیاز از ۲۴ امتیاز ممکن، صدرنشین گروه A و بالاتر از چین به دور نهایی رسید، نتایج ضعیفی در مرحله نهایی انتخابی کسب کرده است. آنها در دور رفت تنها دو امتیاز کسب کرده‌اند تا به قعر جدول بچسبند. اگر سوریه مقابل ایران بازی را واگذار کند و کره جنوبی در سمت دیگر از سد عراق بگذرد، دیگر سوریه شانس صعود مستقیم به جام جهانی را از دست خواهد داد بنابراین امتیازات این مسابقه ارزش زیادی برای حریف دارد.

یکی از دلایل مهم افت سوریه از مرحله پیش مقدماتی تا انتخابی نهایی، جدایی سرمربی سرشناس تونسی این تیم یعنی نبیل معلول بود و جانشینش، نزار محروس نتوانست این روند خوب را حفظ کند. البته بدشانسی نیز در عملکرد سوری‌ها بی‌تأثیر نبود. آنها که در دیدار رفت عمر السوما، ستاره خط حمله خود را در اختیار نداشتند، امروز با هشت غایب به مصاف ایران می‌آیند. عمر خریبین و ابراهیم عالمه دو چهره سرشناس غایبان تیم ملی سوریه خواهند بود.

کد خبر 535707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.