هنوز قفل نوسازی بافت فرسوده تهران باز نشده است

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: بیش از ۱۰۰ روز است که از دوره مسئولیت شورا و شهرداری می‌گذرد ولی هنوز قفل نوسازی بافت فرسوده باز نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، میثم مظفر در جلسه امروز (سه شنبه) شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه باید بازنگری بر ضوابط و قوانین تراکم ساخت و ساز متناسب با شرایط به ویژه در بافت فرسوده تدوین شود اظهار کرد: بیش از ۱۰۰ روز است که از دوره مسئولیت شورا و شهرداری می‌گذرد ولی هنوز قفل نوسازی بافت فرسوده باز نشده و انتظار ما این است که هرچه زودتر شهرداری در این بخش سرعت عمل داشته باشد.

وی ادامه داد: با توجه به تغییرات در معاونت شهرسازی شهرداری تهران دیگر جای آزمون و خطا نیست و هرچه زودتر باید قفل نوسازی بافت فرسوده به‌ویژه در برخی از مناطق با نگاه و تسهیلات ویژه باز شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بازدیدهای اخیر خود از مناطق ۱۷ و ۱۰ گفت: در طرح رصد نیز به شهروندان این منطقه قول دادم موارد و مشکلات آنها را در صحن شورا پیگیری کنم و یکی از موانع و مشکلات این منطقه بحث نوسازی بافت فرسوده به دلیل عرض کم معابر این منطقه است که باید به این موضوع نیز توجه ویژه‌ای شود.

وی افزود: مناطق ۱۷ و ۱۰ دارای عرض معابر خیلی کم هستند که در بحث نوسازی بافت فرسوده باید نگاه ویژه‌ای به این مناطق داشته باشیم و اختصاص سه طبقه در عرض سه متر برای این مناطق توجیه اقتصادی ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران از شهرداری تهران خواست هرچه زودتر لایحه بازنگری طبقات به‌ویژه در بخشی از بافت فرسوده را تهیه و با درنظر گرفتن سازوکار تشویقی در اختیار شورای شهر تهران قرار گیرد.

کد خبر 535702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.