نصب جزیره ایمن عابر پیاده در مسیر پارک کودک سنندج

رئیس سازمان مدیریت مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری سنندج گفت: نصب جزیره ایمن برای عابران پیاده به منظور افزایش ضریب ایمنی تردد آنها در معابری با عرض بیشتر از ۱۰ متر، در کاهش حوادث تاثیرگذار است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری سنندج، عرفان فتحی با اشاره به نصب جزیره ایمن عابر پیاده در کمربندی آبیدر در ورودی پارک کودک، اظهار کرد: ایجاد جزیره ایمن بیش از ۲۵ سال است که به عنوان یکی از روش‌های آرام سازی ترافیک در دنیا مورد استفاده قرار گرفته است.

وی افزود: در معابری که جزیره ایمن دارد، عابران پیاده باید بدون توقف از عرض خیابان رد شوند که این مهم حوادث رانندگی و خطر برخورد خودروها با عابرین را کاهش می‌دهد.

رئیس سازمان مدیریت مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری سنندج از نصب جزیره ایمن عابرپیاده در کمربندی آبیدر مسیر پارک کودک خبر داد و خاطرنشان کرد: در راستای افزایش ضریب ایمنی در تردد عابران پیاده در معابری با عرض بیشتر از ۱۰ متر که خودروها هم در این معابر سرعت بالایی دارند؛ نصب جزیره ایمن برای عابرین پیاده در کاهش حوادث تأثیر گذار است.

وی با بیان اینکه این جزایر ایمن با چراغ چشمک‌زن و استوانه‌های ایمنی هشدار دهنده در مسیرهای پرترددی نصب می‌شود که خودروها غالباً سرعت بالایی دارند، تاکید کرد: در برخی از معابر ایمنی عابران پیاده به دلیل کم توجهی برخی از رانندگان با مخاطراتی مواجه هستند که اجرای این جزایر در کاهش مخاطرات بسیار تأثیرگذار است.

کد خبر 535668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.