تراشه اسنپدراگون ۸۹۸ تغییر نام داد

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که کوالکام نام دیگری برای تراشه اسنپدراگون ۸۹۸ در نظر گرفته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده نشست فناوری کوالکام ۳۰ نوامبر برگزار خواهد شد و طی آن همه اطلاعات مربوط به پردازنده پرچمدار امسال، اسنپدراگون ۸۹۸ منتشر خواهد شد. به نظر می‌رسد که آخرین تراشه این شرکت با نام اسنپدراگون ۸۹۸ شناخته نخواهد شد و کوالکام قصد دارد نام آن را تغییر دهد. احتمالاً این تراشه با نام جدید اسنپدراگون هشت نسل یک (Snapdragon 8 Gen 1) معرفی خواهد شد.

جدیدترین تراشه کوالکام رقم هشت را از نام نسل گذشته خود حفظ خواهد کرد، اسنپدراگون‌های سری هشت همیشه در رده‌های برتر قرار داشت و معمولاً برای گوشی‌های هوشمند پرچمدار مورد استفاده قرار می‌گیرد. به نظر می‌رسد که دیگر برای تراشه‌های اسنپدراگون نام سه رقمی در نظر گرفته نخواهد شد. اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که عملکرد تراشه جدید کوالکام که نام اسنپدراگون ۸۹۸ یا اسنپدراگون هشت نسل یک برای آن در نظر گرفته شده است در مقایسه با نسل پیشین خود ۲۰ درصد بهبود یافته است.

این نوع پردازنده از یک هسته اصلی CPU ARM Cortex-X2 با فرکانس سه گیگاهرتز و سه هسته میانی مبتنی بر Cortex-A710 با کلاک ۲.۵ گیگاهرتز و چهار هسته کارآمد برگرفته از Cortex-A510 با فرکانس ۱.۷۹ گیگاهرتز برخوردار خواهد بود. مودم اسنپدراگون X65 5G که قادر است حداکثر سرعت دانلود ۱۰ گیگابایت بر ثانیه را ارائه دهد با این پردازنده همراه خواهد بود.

کد خبر 535645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.