پیمانکاران شهرداری ملزم به رعایت قانون کار هستند

شهردار محمد شهر گفت: پیمانکاران در مناسبت‌هایی همچون عید نوروز و پایان سال، موضوع رفاهیات برای کارگران را در نظر می‌گیرند از این رو پیمانکاران مکلف هستند آنچه در قانون کار آمده را تأمین کنند، البته شهرداری نمی‌تواند پیمانکار را الزام به تأمین رفاهیات کند.

مهرداد حسن زاده در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اولویت‌های مدیریت شهری محمدشهر در سال جاری، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم چند پروژه نیمه تمام از جمله سوله مدیریت بحران، مجموعه خانه سلامت و ایستگاه سوم آتش نشانی محمد شهر را که از نیازهای ضروری خدماتی در شهر است، تا دهه فجر به بهره برداری برسانیم.

وی با اشاره به تعویق حق و حقوق کارگران شهرداری محمدشهر و تخلف پیمانکار در چندسال گذشته، تصریح کرد: در دو سال گذشته هیچ‌گونه مشکلی در خصوص پرداخت حقوق کارگران خدمات شهر نداشته‌ایم و هیچ معوقه‌ای هم از قبل باقی نمانده و سعی می‌کنیم حقوق کارگران همزمان و یا حتی زودتر از حقوق کارمندان شهرداری پرداخت شود.

شهردار محمدشهر در خصوص اعتراض کارگران شهرداری محمدشهر در مورد تخصیص مزایا به کارمندان، افزود: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی و بخشنامه بودجه تخصیص مزایا برای کارمندان رسمی شهرداری امکانپذیر است که در این راستا موضوعات رفاهی برای کارمندان رسمی شهرداری در بودجه شهرداری دیده شده و مصوبه شورا دارد.

وی با بیان اینکه کارگران با واسطه و از طریق شرکت‌های تأمین نیرو با شهرداری ارتباط دارند، تصریح کرد: تخصیص رفاهیات از سوی شهرداری برای این نیروها که با واسطه با شهرداری ارتباط دارند، مغایرت قانونی دارد، اما در قراردادهایشان با شرکت‌ها توجه داریم که حق عائله‌مندی، خوار و بار و… مطابق با قانون کار لحاظ شود.

حسن زاده ادامه داد: معمولاً پیمانکاران در مناسبت‌هایی همچون عید نوروز و پایان سال، موضوع رفاهیات برای کارگران را در نظر می‌گیرند از این رو پیمانکاران مکلف هستند آنچه در قانون کار آمده را تأمین کنند، البته شهرداری نمی‌تواند پیمانکار را الزام به تأمین رفاهیات کند.

وی با بیان اینکه همه ساخت و سازهای غیرمجاز در شهر شناسایی و متوقف شده است، گفت: پرونده همه این ساخت و سازها در کمیسیون ماده ۱۰۰ مطرح شده و منتظر صدور رأی هستیم؛ نگاهمان به مقوله ساخت و ساز نگاه درآمدی نیست و بیشتر به دنبال درآمد پایدار هستیم.

شهردار محمدشهر با تاکید بر اینکه بخشی از ساخت و سازهای غیر مجاز مربوط به گذشته است، اما در حال حاضر تلاش می‌کنیم ساخت و سازها بر اساس پروانه انجام شود، افزود: از حدود ۴۰ تا ۵۰ پروانه صادرشده از ابتدای سال شاید شش تا هفت مورد غیر مجاز بوده که متوقف شده و منتظر رأی ماده ۱۰۰ است.

وی در مورد آسفالت نامناسب جاده ماهدشت، اظهار کرد: در عرف محلی در جاده ماهدشت به کرج، از زیرگذر مترو، محدوده محمدشهر تصور می‌شود، در حالی که بخشی از آن در محدوده مناطق دو و ۹ شهرداری کرج است و روکش آسفالت نامناسب غالباً به این دو منطقه مربوط می‌شود که در ماه‌های اخیر بلوار اصلی تردد بین ماهدشت و کرج در محدوده محمدشهر، به صورت کامل تراش آسفالت و بازسازی شد و بلوار اصلی مشکلی ندارد.

حسن زاده در بخش دیگری در مورد گاوداری موجود در منطقه مسکونی مرکز شهر و خیابان‌های اندیشه که مورد اعتراض مردم قرار گرفته است، گفت: پیش از این شهرداری مالک گاوداری را برای تملک و تغییر کاربری دعوت کرد، اما به توافق نرسید.

وی افزود: پیشنهاد شهرداری به مالک گاوداری، برای تغییر کاربری بوده است که در این راستا مالک باید بخشی از سرانه‌های شهری را تأمین کند. طبق قانون سرانه‌ها باید در توافقات مشخص و این فرآیند باید در کمیسیون ماده پنج استان رسیدگی و تأیید شود.

شهردار محمد شهر قول داد که به منظور رفع مشکلات ناشی از وجود گاوداری در شهر برای مردم، به زودی مالک گاوداری فوق را دعوت کند و مقدمات لازم برای جلب نظر مالک و تأمین سرانه‌ها اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: مردم اطمینان داشته باشند در برنامه‌های آتی بر اساس بودجه و توزیع عادلانه امکانات و خدمات، نیازهای شهر اولویت بندی و برای تأمین آن اقدام می‌شود.

کد خبر 535644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.