لزوم واکسیناسیون ۹۰ درصدی برای تحقق ایمنی همگانی

فرمانده عملیاتی ستاد مقابله با کرونا استان تهران بر لزوم واکسیناسیون ۹۰ درصدی برای تحقق ایمنی همگانی علیه کرونا تاکید کرد.

به گزارش ایمنا، علیرضا زالی در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران، اظهار کرد: شرایط ارائه خدمات درمانی در استان تهران متفاوت از دیگر نقاط کشور بود. به همین دلیل امروز در کشور ۷۰ درصد فوتی‌ها مربوط به افراد بالای ۶۰ سال و در پایتخت این رقم حدود ۶۰ درصد است.

وی افزود: این آمار نشان می‌دهد پوشش خوب واکسیناسیون و ارائه خدمات قابل قبول بهداشتی در سطح استان تهران محقق شده است. بی تردید نیازمند مراقبت همه جانبه برای همه گروه‌ها هستیم و در این میان باید حضور افراد بالای ۶۰ سال در سطح جامعه کاهش پیدا کند. برای سنجش وضعیت تهران باید ارائه خدمات درمانی قبل از انتقال فرد به بیمارستان بررسی شود و همین شاخه در زمان بستری را بهبود بخشیم.

فرمانده عملیاتی ستاد مقابله با کرونا استان تهران خاطرنشان کرد: بیماران مبتلا به کرونا گاه در شرایطی به بیمارستان منتقل می‌شوند که بیش از ۵۰ درصد درگیر بیماری شدند؛ لذا گاهی ارائه خدمات درمانی مناسب پیش از انتقال فرد به بیمارستان و وخیم شدن حال وی، می‌تواند مانع از افزایش درگیری و روند بیماری شود.

زالی ادامه داد: استان تهران رتبه نخست کشور در تعداد واکسیناسیون نسبت به جمعیت را کسب کرده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 535600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.