۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
گنبدکاووس صاحب گذر هنر می‌شود

شهردار گنبدکاووس با اشاره به حضور هنرمندان رشته‌های گوناگون در شرق گلستان گفت: با هدف معرفی جایگاه واقعی فرهنگ غنی این شهرستان، به‌زودی گذر هنر در یکی از پارک‌ها یا معابر اصلی گنبد ایجاد می‌‎شود.

به گزارش ایمنا، سیدعلی‌اصغر موسوی در نخستین جشنواره استانی "موسیقی صلح برای همه" که به میزبانی گنبدکاووس برگزار شد، اظهار کرد: هنرمندان رشته‌های مختلف از جمله موسیقی می‌توانند با حضور در "گذر هنر" برنامه‌های متنوع مانند شب‌های موسیقی اجرا کنند.

وی افزود: اولویت شهرداری گنبدکاووس در این طرح، فراهم کردن شرایط رشد و بالندگی گروه‌های مختلف هنری و اجرای برنامه‌های فرهنگی با هدف خلق روزهای خاطره‌انگیز برای مردم است.

شهردار گنبدکاووس با بیان اینکه این سرزمین به‌عنوان تقریب و گفتمان مذاهب و مهد معماری اسلامی شناخته می‌شود، تصریح کرد: اولویت شهرداری تقویت و تحکیم وحدت میان اقشار مختلف جامعه از جمله فرهیختگان و نخبگان با هدف توسعه صلح و همدلی است.

«رضا شجاعی» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبدکاووس نیز در این مراسم گفت: یکی از راه‌های برقراری صلح و عدالتی پایدار و ساختن جهانی عاری از خشونت که انسان‌ها بدون در نظر گرفتن نژاد، ملیت و باورهای دینی بتوانند آزادانه در کنار یکدیگر در صلح زندگی کنند، استفاده از ابزار هنر است.

وی، ذات وجودی هنر را تعالی بخشیدن به ارزش‌های انسانی، تقویت دوستی و عشق ورزیدن دانست و افزود: جشنواره موسیقی صلح برای همه اهدافی چون شناسایی و گسترش پتاسیل‌های فرهنگی مدارا و صلح طلبی را دنبال کرده و موانع و معضلات فرهنگی نهفته در درون افراد جامعه را که مانع از دستیابی به صلح و همزیستی مسالمت آمیز در جهان می‌شود به مرور و با گذشت زمان از طریق تأثیرگذاری هنر برطرف کند.

منبع: ایرنا

کد خبر 535559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.