فوتسالیست به حق خود نمی‌رسد/فوتسال پخش زنده ندارد!

«حساس‌ترین بازی هفته را گیتی پسند و مس سونگون داشتند که پخش زنده نداشت و این مظلومیت و تنها بودن فوتسال را نشان می‌دهد، امیدوارم آدم بزرگ و کار بلدی وارد فوتسال شود تا حداقل‌ترین چیزها مثل پخش زنده را داشته باشیم.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، لیگ برتر فوتسال سال‌های گذشته به صورت دو قطبی بود و تنها تیم‌های گیتی پسند و مس سونگون شانس قهرمانی داشتند، اما در فصل ۱۴۰۰-۱۴۰۱ سن‌ایچ ساوه، کراپ و مقاومت البرز تیم‌های قدرتمندی تشکیل دادند و لیگ را از انحصار گیتی پسند و مس سونگون خارج کردند. تیم فوتسال گیتی پسند در ۹ هفته اخیر لیگ برتر فوتسال به سرمربیگری «محمد کشاورز» موفق شده با کسب هفت پیروزی، یک تساوی، یک شکست و ۲۲ امتیاز در رده دوم جدول قرار بگیرد، محمدرضا سنگ‌سفیدی اعتقاد دارد فوتسالیست به حق خود نمی‌رسد زیرا این رشته پخش زنده ندارد، اسپانسر ورود نمی‌کند و همیشه مشکل مالی وجود دارد.

خبرنگار ایمنا گفت و گویی با محمدرضا سنگ سفیدی داشته که در ادامه می‌خوانید:

شرایط تیم فوتسال گیتی پسند چگونه است؟

شرایط تیم خوب است و بعد از هفته دوم که بازی را واگذار کردیم، شش هفته است که باخت نداشتیم و مقابل مس سونگون به تساوی رسیدیم. این موضوع نشان می‌دهد تیم به شخصیت واقعی خود رسیده است و به مرور زمان کادر فنی به هدف خود می‌رسد.

هدف گیتی پسند قهرمانی است؟

بخواهیم از الان راجع به قهرمانی صحبت کنیم زود است، زیرا مسابقات به صورت لیگ برگزار می‌شود و از آینده خبر نداریم که چه اتفاقی رخ می‌دهد مانند سال گذشته که به خاطر مبتلا شدن چند نفر از بازیکنانمان به کرونا یک بازی را باختیم و قهرمانی را از دست دادیم، اما هدف باشگاه، کادر فنی و بازیکنان قهرمانی است که هر بازی برای ما حکم فینال دارد و هیچ مسابقه‌ای را راحت نمی‌بینیم.

نظر شما راجع به محمد کشاورز چیست؟

اولین سالی است که شاگرد محمد کشاورز هستم، این مربی در دوران بازی کاپیتان تیم ملی بود که مقام سوم جام جهانی فوتسال را کسب کرده است و شخصیت دوران بازی را در مربیگری هم دارد.

به نظر شما محمد کشاورز می‌تواند در دوران مربیگری مانند دوران بازی موفق باشد؟

خیلی زود است بخواهیم راجع به این موضوع نظر دهیم و زمان بیشتری باید بگذرد، اما به عملکرد این مربی که نگاه می‌کنم می‌تواند مربی موفقی باشد.

در سال‌های گذشته لیگ برتر فوتسال دوقطبی بود، اما امسال باوجود تیم‌هایی مثل سن ایچ ساوه و کراپ الوند لیگ از انحصار گیتی پسند و مس سونگون خارج شده است، نظر شما راجع به این موضوع چیست؟

امسال بازیکنان تیم ملی در تیم‌ها پخش شدند که چند تیم مدعی برای قهرمانی داریم، از طرفی دیگر تیم‌ها جوانان خوبی دارند که سطح لیگ را بالا برده‌اند و آینده فوتسال ما را تشکیل می‌دهند. به غیر از گیتی پسند و مس سونگون تیم‌های سن ایچ، کراپ، زندی بتن و … را داریم که خوب بسته شدند. یک سری تیم‌ها هم هستند که به خاطر مشکلات مدیریتی و مالی مدعی نیستند و در لیگ برتر حضور دارند.

نباید از فوتسال برای رسیدن به مقام های بالاتر استفاده شود/بازی مهم فوتسال پخش زنده ندارد!

مبلغ قرار دادهای فوتسال بهتر شده است؟

مبلغ قرار دادهای فوتسال را بخواهیم نسبت به فوتبال، والیبال و بسکتبال نگاه کنیم خوب نیست ولی نسبت به دیگر رشته‌ها بهتر است. فوتسالیست به حق خود نمی‌رسد، زیرا این رشته پخش زنده ندارد، اسپانسر ورود نمی‌کند و همیشه مشکل مالی داریم. خیلی از جوانان به فوتسال علاقه مند هستند که مسئولین باید پخش زنده بگیرند و اسپانسر جذب کنند تا انگیزه افراد در این رشته بهتر شود و پیشرفت کنیم.

ویترین فدراسیون فوتبال را مقام‌هایی که تیم ملی فوتسال و فوتبال ساحلی به دست آوردند پر کرده است، چرا به این رشته‌ها اهمیت داده نمی‌شود؟

از زمانی که عزیزی خادم رئیس فدراسیون شده است به جز فوتبال به فوتسال، فوتبال ساحلی و بانوان رسیدگی می‌کند و فرق نمی‌گذارد، امکانات برای ما فراهم شده و به قول‌های خود عمل کردند. امیدوارم بتوانند برای فوتسال پخش زنده بگیرند تا این رشته بیشتر دیده شود و بتوانیم به رنک اول دنیا برسیم.

در همه جای دنیا نگاه‌ها به فوتبال متفاوت است و به دلیل اینکه فوتسال هم زیر نظر فدراسیون فوتبال قرار دارد نا خود آگاه خیلی چیزها برای فوتسال نادیده گرفته می‌شود.

چه انتظاری از رئیس جدید کمیته فوتسال دارید؟

انتظار دارم به حرفی که می‌زنند عمل کنند و نخواهند از فوتسال برای رسیدن به مقام‌های بالاتر استفاده کنند. در حق فوتسال ظلم می‌شود امیدوارم فردی که می‌آید برای آن زحمت بکشد و صرفاً صحبت نکند بلکه عمل هم در کار خود داشته باشد. عزیزی خادم عقیده دارد باید کار انجام شود و فردی که برای فوتسال انتخاب می‌کند قطعاً کار آمد است.

حساس‌ترین بازی هفته را گیتی پسند و مس سونگون داشتند که پخش زنده نداشت و این مظلومیت و تنها بودن فوتسال را نشان می‌دهد، امیدوارم آدم بزرگ و کار بلدی وارد فوتسال شود تا حداقل‌ترین چیزها مثل پخش زنده را داشته باشیم.

بازی گیتی‌پسند و مس سونگون در هفته نهم لیگ برتر فوتسال چطور بود؟

بازی بود که حساسیت خاص خود را داشت، مس شخصیت قهرمانی دارد و مدیرعامل و سرمربی کاربلد در این تیم فعالیت دارند. بازی کردن در تبریز سخت است، اوایل بازی عملکرد خوبی نداشتیم ولی با تایمی که محمد کشاورز گرفت و نکاتی که یادآور شد عملکرد تیم ما بهتر شد، در دقایق آخر با جنگندگی که داشتند بازی را به تساوی کشاندند که این نتیجه عادلانه بود.

کد خبر 535533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.