ارتقای درجه شهرداری گناباد پس از ۲۰ سال

شهردار گناباد از ارتقای درجه شهرداری گناباد خبر داد و گفت: با پیگیری‌هایی متعددی که انجام شد، ارتقاء درجه شهرداری گناباد از درجه هفت به هشت ابلاغ شد که این نشان از رشد شهرداری است و بدون شک این ارتقای درجه در توسعه و آبادانی نقش بسزایی خواهد داشت.

به گزارش ایمنا، حمید زارع حسینی اظهار کرد: معیار درجه‌بندی شهرداری‌های کشور معیاری است که از سوی وزارت کشور ابلاغ شده که شامل ۱۲ درجه است. درجه یک این رده‌بندی مربوط به شهرداری‌های تازه تأسیس است و درجه ۱۲ نیز مربوط به کلانشهرها از جمله مشهد، اصفهان و تبریز است.

وی افزود: آخرین ارتقای درجه‌بندی شهرداری گناباد در اردیبهشت سال ۸۰ بود که بر اساس آن درجه شهرداری گناباد از شش به هفت ارتقا یافت و امروز بعد از ۲۰ سال شاهد ارتقای یک درجه‌ای شهرداری گناباد هستیم که دستاورد بسیار مهمی به حساب می‌آید.

شهردار گناباد با بیان اینکه در درجه‌بندی شهرداری‌ها شاخص‌هایی از جمله جمعیت شهری، درآمد و بودجه شهرداری و تقسیمات کشوری که مربوط به درجه استانداری، درجه فرمانداری و درجه بخشداری یک منطقه است، مدنظر قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: این موارد بررسی شده و امتیازبندی می‌شود و از طریق معاونت عمرانی استانداری‌ها به امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ارسال می‌شود. بعد از بررسی چنانچه حد نصاب نمره لازم کسب شود، آن شهرداری وارد فاز ارتقای درجه شده و این ارتقای درجه توسط وزیر کشور ابلاغ می‌شود.

وی تصریح کرد: به منظور ارتقای درجه شهرداری گناباد پیگیری‌های متعددی انجام شد و این ارتقای درجه حاصل تلاش‌ها و پیگیری‌های اعضای شورای دوره پنجم و ششم و همچنین نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی است. در سفرهای متعددی که به تهران داشتیم، یکی از درخواست‌های ما ارتقای درجه شهرداری گناباد بود. همچنین پیگیری‌هایی از طریق استان در این زمینه انجام شد که خوشبختانه این تلاش‌ها به ثمر نشست و روز گذشته، ۲۲ آبان ماه، ارتقای درجه شهرداری گناباد ابلاغ شد.

زارع حسینی با اشاره به ارتقای درجه و نقش آن در پیشرفت شهر، گفت: یکی از تأثیرات ارتقای درجه در حوزه افزایش بدنه سیستم نیروی شهرداری، افزایش کارشناسان و افزایش اداره‌ها و واحدها و همچنین افزایش تعداد معاونت‌ها دیده خواهد شد. بدون شک هر چه تعداد واحدها و کارشناسان و نیروهای زبده شهرداری بیشتر شود، این موضوع باعث ارائه خدمات بهتر در بدنه شهرمان خواهد شد و مردم خدمات را بهتر لمس خواهند کرد.

وی با بیان اینکه ارتقای درجه شهرداری در حقوق و مزایای پرسنل شهرداری تأثیر مستقیم دارد و علاوه بر این در جذب اعتبارات ملی و استانی، جذب ماشین‌آلات سنگین خصوصاً ماشین‌آلات آتش‌نشانی و تجهیزات و ادوات سنگین آتش‌نشانی، کمک اعتباری پروژه‌های ملی مثل طرح پسماند و موارد مشابه تأثیر بسزایی خواهد داشت، اظهار امیدواری کرد: از این ارتقای درجه به نحو احسن جهت توسعه مدیریت شهری و جذب امکانات جهت آبادانی شهر بهره ببریم.

منبع: ایسنا

کد خبر 535406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.