برگزاری کارگاه آموزش ارتقای فرهنگ ترافیک

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت:به مناسبت هفته ایمنی حمل‌ و نقل، کارگاه آموزش فرهنگ ترافیک ۲۴ و ۲۵ آبان‌ماه جاری توسط شهرداری قزوین در ضلع جنوبی میدان آزادی این شهر برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری شهرداری قزوین، شیما زرآبادی پور در خصوص برگزاری این کارگاه، اظهار کرد: آموزش از مهمترین روش‌های ارتقای فرهنگ ترافیک در جامعه است و باید از همه ابزارها و ظرفیت‌ها برای انجام آن استفاده کرد.

وی بی‌دقتی و رعایت نکردن قوانین ترافیکی را عامل تصادفات شهری دانست و از نهادها و سازمان‌هایی که مستقیم و غیرمستقیم می‌توانند در آموزش فرهنگ نظم و ایمنی ترافیک نقش داشته باشند، خواست برای افزایش آگاهی شهروندان در این حوزه همکاری کنند.

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین با اشاره به افزایش آمار نگران‌کننده سوانح ترافیکی کودکان در سال‌های اخیر، افزود: استفاده از لباس‌های تیره‌رنگ در شب، مهمترین دلیل تصادفات عابران پیاده در چند سال گذشته در شهر قزوین است.

وی تصریح کرد: با آموزش قواعد و مقررات صحیح ترافیکی یا به تعبیری ارتقای فرهنگ نظم و ایمنی ترافیک می‌توان از بروز تصادفات و تلفات ناشی از آن جلوگیری کرد.

به گزارش ایمنا، در این جلسه نمایندگانی از پلیس راهور، آموزش و پرورش، مرکز فوریت‌های پزشکی، جمعیت هلال‌احمر و صدا و سیما حضور داشتند که به بیان دیدگاه‌های خود در زمینه آموزش مسائل ترافیکی و ارائه راهکارهای مد نظر پرداختند.

کد خبر 535374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.