تاثیر آلودگی هوا بر بهبودیافتگان بیماری کووید-۱۹

افرادی که از نوع شدید بیماری کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند به دلیل افزایش سطح آلودگی هوا همچنان در معرض خطر آسیب‌های ریوی قرار دارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، همانطور که مشخص است بیماری کووید -۱۹ عملکرد ریه‌ها و دستگاه تنفسی را مختل می‌کند و به میزان قابل توجهی بر سلامت عمومی افراد تأثیر می‌گذارد. بیماری کووید -۱۹ تأثیر طولانی مدتی بر بدن افراد می‌گذارد، گاهی اوقات افراد به کرونای طولانی‌مدت نیز مبتلا می‌شوند و تا چندین ماه درگیر علائم مربوط به آن می‌شوند. علائم کرونای طولانی مدت شامل مشکلات تنفسی، خستگی، ریزش مو و موارد دیگر می‌شود.

تأثیر آلودگی هوا بر بهبودیافتگان بیماری کووید -۱۹

هوای آلوده علاوه بر اینکه باعث خارش چشم، سوزش پوست و گلو می‌شود، عملکرد ریه را نیز مختل می‌کند که در این صورت ریه افراد به خوبی عمل نمی‌کند. متخصصان معتقدند که آلودگی هوا خطر بستری شدن در بیمارستان و حتی در برخی موارد خطر مرگ‌ومیر را افزایش می‌دهد. افرادی که از نوع شدید بیماری کووید -۱۹ بهبود یافته‌اند به دلیل افزایش سطح آلودگی هوا همچنان در معرض خطر آسیب‌های ریوی قرار دارند. پزشکان توصیه کرده‌اند که افراد هنگام افزایش آلودگی هوا اقدامات احتیاطی را به منظور پیشگیری از بروز بیماری کووید -۱۹، آنفلوآنزا و تب دانگ انجام دهند.

افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ در روزهای آلوده

متخصصان معتقدند که سلامت بسیاری از بهبود یافتگان بیماری کووید -۱۹ هنوز در معرض خطر قرار دارد، کسانی که از نوع شدید بیماری کووید -۱۹ بهبود پیدا کرده‌اند تا مدت‌ها درگیر مشکلات تنفسی از جمله تنگی نفس خواهند بود. بنابراین افزایش آلودگی هوا تأثیر مخربی بر دستگاه تنفسی افراد دارد و خطر ابتلاء به بیماری‌های تنفسی جدی نیز افزایش پیدا می‌کند. آمار ارائه شده نشان می‌دهد که سال گذشته تعداد مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ در طول زمستان در ماه‌های نوامبر و دسامبر افزایش یافته بود.

تأثیر آلودگی هوا بر بهبود سلامت ریه

آلودگی هوا باعث می‌شود دوره بهبود بیماری‌های ریوی طولانی‌تر شود، بسیاری از افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ در روزهایی که آلودگی هوا زیاد است دچار مشکلات تنگی نفس و دیگر اختلالات تنفسی می‌شود. بهبودیافتگان بیماری کووید -۱۹ در روزهای آلوده همچنان در معرض خطر ابتلاء به مشکلات ریوی قرار می‌گیرند.

خطر ابتلاء به بیماری‌های مربوط به آلودگی هوا

متخصصان معتقدند که افراد مبتلا به بیماری انسداد مزمن ریه یا آسم بیش از دیگران در معرض ابتلاء به بیماری‌ها و اختلالات مربوط به آلودگی هوا قرار دارند، به ویژه اگر این افراد پیش از این به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده باشند. بزرگسالان و کودکان نیز در چنین شرایطی باید اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با خطرات ناشی از آلودگی هوا را انجام دهند. بنابراین توصیه شده است که افراد در روزهای آلودگی هوا از ماسک استفاده کنند، تا حد امکان از حضور در فضاهای باز دوری کنند و در فضای باز ورزش نکنند.

ترجمه از: پگاه بهادران، خبرنگار ایمنا

کد خبر 535364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.