پیشرفت ۲۰ درصدی ساخت کمربندی شمالی چابهار

شهردار چابهار گفت: ساخت کمربند شمالی شهر چابهار با هدف کاهش ترافیک ورودی و خروجی به بندر شهیدکلانتری و سهولت در ترددها از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

به گزارش ایمنا، محمدیونس حقانی اظهار کرد: این پروژه به طول پنج کیلومتر و با مشارکت منطقه آزاد چابهار از مبدا بندر شهید کلانتری تا میدان هیأت سه نفره در حال ساخت است و بر اساس قرارداد طی ۲۴ ماه تکمیل و در مهر سال ۱۴۰۱ افتتاح و بهره برداری می‌شود.

وی افزود: این محور با عرض مقطع متوسط ۸۰ متر طراحی شده که دارای عرض راه تندرو چهار خط عبور سه و نیم متری دو خط رفت و دو خط برگشت، شانه با عرض دو متر در طرف است.

شهردار چابهار خاطرنشان کرد: در میانه نیز با عرض ۱۲ متر شامل دو شانه یک متری در هر طرف و جدول برای جاسازی طرفین محور و عرض راه کندرو شامل چهار خط عبوری سه متری در ۲ خط رفت و برگشت و شانه نیم متر، کانال درختی به عرض ۲ متر در هر طرف کندرو اجرا می‌شود.

حقانی تصریح کرد: عرض پیاده رو در شمال مسیر سه متر و در جنوب هفت متر بوده و فضای سبز نیز ۲۰ متر پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۴۱ هزار مترمکعب خاک‌برداری، ۲۱ هزار مترمکعب خاک‌ریزی و ۴۲۳ تن آسفالت انجام شده است، گفت: مبلغ قرارداد ۷۴ میلیارد تومان و تعدیل ۳۶ میلیارد تومان و در مجموع ۱۱۰ میلیارد تومان برای این طرح راهسازی هزینه می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 535352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.