وعده‌های شیرین مدیران برای کمک به بیماران کلیوی عملیاتی نمی‌شود

مدیر انجمن کلیوی استان زنجان گفت: کمک‌های مردمی به انجمن کلیوی توان مقابله با تورم را ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا طهماسبی امروز _ یکشنبه ۲۳ آبان‌ماه _ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: هزینه آزمایش‌ها و دارو نسبت به گذشته افزایش چشم‌گیری داشته و بیماران دیالیزی توان پرداخت ندارند.

وی با بیان اینکه دو هزار پرونده در انجمن به ثبت رسیده که خوشبختانه یک هزار و ۶۰۰ نفر به چرخه دیالیز وارد نشده‌اند، افزود: ۴۰۰ بیمار در دو مرکز تحت درمان هستند که ۵۰ درصد آن‌ها نیاز به پیوند کلیه دارند.

مدیر انجمن کلیوی استان زنجان با اذعان به اینکه در این مرکز کلیه خدمات کلینیک، آزمایشگاه، داروخانه و دندانپزشکی و برنامه‌های تحقیقاتی به مراجعین ارائه می‌شود، ادامه داد: ۳۰ تخت به ۱۸۰ بیمار خدمات لازم را ارائه می‌دهد.

طهماسبی از امکان بیتوته بیماران و روستاییان در این مرکز خبر داد و افزود: ۱۰ سوئیت تکمیل شده است و در اختیار بیماران قرار دارد.

این مسئول با اشاره به کمبود و گرانی داروهای خارجی و همه‌گیری بیماری کرونا خاطرنشان کرد: متأسفانه امسال فوتی بیماران کلیوی بیش از گذشته بود و بیماران کلیوی در مخاطره جدی قرار داشتند.

طهماسبی با اذعان به اینکه پزشک دندانپزشکی نیاز فوری ماست، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی بخش‌های سنگ‌شکن و رادیولوژی و راه‌اندازی باشگاه ورزشی از جمله بخش‌های مورد نیاز انجمن است که حمایت خیرین را می‌طلبد.

وی با تاکید بر اینکه خیرین تاکنون کمک‌های زیادی به انجمن و بیماران داشتند، افزود: متأسفانه مدیران دولتی تنها به وعده و وعید بسنده کرده‌اند و در عمل هیچ یک از مدیران دولتی با وجود ظرفیت‌های فراوان، کمکی به بیماران کلیوی نداشته‌اند.

مدیر انجمن کلیوی با اشاره به اینکه مصرف آب و برق انجمن به جهت استفاده دستگاه‌های دیالیز بسیار بالاست گفت: از مسئولین امر تغییر هزینه آبونمان از خدماتی به درمانی را درخواست داده‌ایم که متأسفانه بی‌توجهی کرده‌اند.

کد خبر 535310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.