دانمارک؛ موفق‌ترین کشور سال در مقابل تغییرات اقلیمی

اقدامات هوشمندانه و قابل تحسین مقامات دانمارک برای به حداقل رساندن اثرات جزایر گرمایی، این کشور را در جایگاه موفق‌ترین قلمرو جهان در شاخص عملکرد تغییرات اقلیمی قرار داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شاخص عملکرد تغییرات اقلیمی در نهم نوامبر از لیست کشورهای موفق جهان علیه تغییرات آب و هوایی رونمایی کرد و از رسیدن دانمارک به جایگاه برتر خبر داد. دستاوردهای نقاط مختلف جهان در این زمینه بر اساس مؤلفه‌های مختلفی ارزیابی شد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به چهار ویژگی اصلی یعنی میزان انتشار گازهای آلاینده، انرژی تجدیدپذیر، مصرف انرژی و تدابیر اقلیمی اعمال شده برای به حداقل رساندن اثرات جزایر گرمایی اشاره کرد. مدیران پروژه از واژه‌های "خیلی زیاد" و "خیلی کم" برای شرح هر ویژگی در کشورهای جهان پرداختند و سپس نقاط مختلف را رده‌بندی کردند.

دانمارک؛ موفق‌ترین کشور سال در مقابل تغییرات اقلیمی

جالب است بدانید که هیچ‌یک از کشورهای دنیا برای چهار ویژگی نامبرده، نتوانستند عنوان "خیلی زیاد" را از آن خود کنند و به همین دلیل، سه جایگاه اول کشورهای موفق جهان در لیست خالی ماند. در واقع، دانمارک به عنوان موفق‌ترین کشور جهان در مقابله با تغییرات آب و هوایی، رتبه چهارم جهان را از آن خود کرد؛ چرا که کیفیت تمام اقدامات اعمال شده در این زمینه به "خیلی زیاد" نرسید.

مقامات دانمارک از سه جنبه یعنی میزان انتشار گازهای آلاینده، تولید انرژی تجدید پذیر و اعمال اقدامات دوستدار محیط زیست بسیار بهتر از سایر کشورهای جهان عمل کرد و به همین دلیل، جایگاه چهارم و البته برتر لیست را از آن خود کرد. مقامات ارشد کشور طی دو دهه اخیر اقدامات زیادی برای کاهش اثرات جزایر گرمایی در سراسر کشور اعمال کرده‌اند که از اثربخش‌ترین آن‌ها می‌توان از جایگزین کردن زغال سنگ با نیروی باد و زیست توده نام برد. در حال حاضر، بیش از ۳۰ درصد انرژی اولیه مصرفی سراسر کشور از منابع تجدید پذیر تأمین می‌شود که البته مقامات از افزایش هر چه بیشتر آن تا چند سال آینده خبر داده‌اند.

دانمارک؛ موفق‌ترین کشور سال در مقابل تغییرات اقلیمی

کد خبر 535246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.