تخفیف ۲۵درصدی عوارض ساختمانی تمدید شود

اعضای شورای اسلامی شهر تهران درخواست تمدید تخفیف ۲۵ درصدی عوارض و انتقاد از ورود آقایان به واگن‌های مخصوص خانم‌ها در مترو را تذکر دادند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حبیب کاشانی در جلسه امروز (یکشنبه) شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مصوبه شورای ششم در خصوص تخفیف عوارض (۲۵ درصدی) ساخت و ساز اظهار کرد: در تاریخ ۲۴ آبان‌ماه نیز با توجه به اتمام مهلت دو ماهه از اجرای این مصوبات و بنا بر مراجعات و تماس‌های مکرر و همچنین نبود نقدینگی از سوی شهروندان تهرانی از شهرداری تهران درخواست می‌شود مجدداً زمان این مصوبه را تمدید کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در سطح شهر اعلام شده است این مصوبه تا ۲۴ آبان‌ماه به پایان می‌رسد باید تمهیداتی از سوی شهرداری اندیشیده شود تا این مصوبه تمدید شود و مردم نیز از این موضوع رضایت داشته باشند.

در این جلسه، سوده نجفی هم با اشاره به وضعیت واگن‌های مخصوص بانوان در مترو گفت: روزانه چندین نفر در فضای مجازی با ارسال عکس به من اعلام می‌کنند که واگن‌های مختص بانوان، آکنده از آقایان و دست فروشان مرد است.

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر از شهردار تهران خواست که با نظارت بیشتر از حضور مردان در واگن‌های مخصوص زنان در مترو ممانعت شود.

وی گفت: از شهردار تهران می‌خواهم که نظارت بهتری داشته باشند تا این اتفاق رخ ندهد. همچنین پیشنهاد داشتم که کمیسیون نامگذاری، خیابانی را به نام شهید فاطمه اسدی نخستین بانوی شهید تفحص شده در خیابان تهران بگذارند.

نرجس سلیمانی هم در تذکری گفت: با توجه به مشکلات و مسائل ناشی از بیماری کووید ۱۹ و همه‌گیری آن، در جهت پشتیبانی از تلاش‌های شهروندان و مانع زدایی، اقدام برای راه اندازی و توسعه فعالیت‌های اقتصادی، تدوین و ترویج بسته‌های تشویقی محرک اقتصادی در بخش‌های مرتبط با شهرداری باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: تغییر کاربری املاک در موقعیت‌های تجاری و اداری مشروط به راه اندازی خدمات در بستر تولید داخلی و یا عرضه کالاهای ایرانی و تقویت نشان‌های تجاری داخلی ضمن آنکه آورده اقتصادی قابل توجه‌ای برای شهرداری به همراه خواهد داشت می‌تواند به قوت بخشی در حوزه رونق اقتصادی و تبلیغ عرضه کالاهای داخلی منجر شود.

وی ادامه داد: توصیه اساسی این است به جای پرداختن به فروش املاک ریز دانه از طریق تبلیغات غیر مؤثر، توجه اصلی معطوف به عرضه بسته‌های تشویقی محرک اقتصادی در هماهنگی با اهداف طرح‌های بالادستی ضمن توجه ویژه به لکه گذاری‌ها در طرح جامع و تثبیت طرح تفصیلی ملاک عمل باشد.

کد خبر 535236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.