نقش «۳۷۰ رود بی‌پایان» بر روی دیوارنگاره‌ ارگ عظیم جهان‌نما

دبیر ستاد آذین‌بندی شهرداری اصفهان گفت: همزمان با ۲۵ آبان‌ماه سالروز حماسه و ایثار مردم اصفهان، دیوارنگاه‌ ارگ عظیم جهان‌نما در میدان امام حسین (ع) به تصویری با شعار «۳۷۰ رود بی‌پایان» مزین می‌شود.

محمدجواد شمس‌آرا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ۲۵ آبان روزی بزرگ و به یاد ماندنی برای تمام اصفهانی‌ها است، روزی که ۳۷۰ نفر از شهدای عملیات محرم بر شانه‌های مردم اصفهان تشییع شدند؛ در این روز حماسه‌ای بی نظیر رقم خورد. در این راستا و برای گرامیداشت این روز دیوارنگاه ارگ عظیم جهان‌نما در میدان امام حسین (ع) به تصویری با شعار «۳۷۰ رود بی‌پایان» مزین خواهد شد.

وی افزود: این طرح در فضایی نمادین، موقعیت پل خواجوی اصفهان را به تصویر کشیده و تابوت ۳۷۰ شهید عملیات محرم را به ستون‌های سنگی این پل تاریخی تشبیه کرده است که امواج خروشان ایثار و شهامت، از سینه‌ آنها جاری می‌شود.

دبیر ستاد آذین‌بندی شهرداری اصفهان تصریح کرد: این دیوارنگاره که حدود ۷۵۰ مترمربع مساحت دارد، به همت ستاد آذین‌بندی شهرداری اصفهان در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی، طراحی و نصب شده و به میدان امام حسین (ع) و محور تاریخی چهارباغ، جلوه‌ای متفاوت می‌بخشد.

کد خبر 535194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.