برای امدادرسانی در حوادث مشکل داریم

سرپرست شهرداری شهر باباحیدر گفت: شیب شهر و عرض اندک معابر، امدادرسانی در حوادث را با مشکل روبه‌رو کرده است.

حشمت تقوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: آتش‌نشانی شهر باباحیدر دارای یک ساختمان مستقل با یک خودرو و سه نفر نیرو است که به لحاظ وجود امکانات با کمبودهای بسیاری مواجه است.

وی با اشاره به کمبود نیرو در آتش‌نشانی شهر باباحیدر افزود: حداقل شش نیرو در آتش نشانی مورد نیاز است که متأسفانه به دلیل نبود اعتبارات برای پرداخت حقوق به این افراد و عدم دستور جذب نیرو تاکنون اقدامی در این باره انجام نشده است.

سرپرست شهرداری شهر باباحیدر با تاکید بر اینکه وجود دو خودرو که یکی از آنها پیشرو باشد، از حداقل‌ها در آتش‌نشانی بوده که شهر باباحیدر از آن بی‌بهره است، تصریح کرد: با رشد ساختمان‌های بلند مرتبه نردبان بلند مرتبه در شهر از ضروریات بوده که تاکنون محقق نشده است.

وی با بیان اینکه اگر حادثه‌ای رخ دهد آتش نشانی شهر فارسان نیز به عنوان شهر معین بابا حیدر، نردبان بلند مرتبه ندارد و نمی‌توان از آن‌ها کمک گرفت، گفت: آتش‌نشانی باباحیدر تجهیزات لازم برای حوادث رانندگی، غرق‌شدگی، کوهستان و سایر اتفاقات را ندارد. در این زمینه نامه نگاری‌هایی شده است اما تاکنون بی نتیجه بوده است.

تقوی افزود: با وجود این تجربه‌ها که روند نامه نگاری‌ها طولانی و در نهایت پاسخ‌ها منفی است، بیشترین تلاش برای تهیه تجهیزات از طریق منابع داخلی بوده است که البته باید جذب شود.

وی خاطرنشان کرد: حادثه‌های تصادف در شهر از نگرانی‌های آتش‌نشانی است که چطور باید در صحنه حاضر شود. همچنین کم بودن عرض کوچه‌ها و شیب شهر عبور خودروی امدادرسان را در حوادث با مشکل مواجه می‌کند.

کد خبر 535177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.