پیگیر حقوق کودکان هستیم

رئیس اداره شهر دوستدار کودک شهرداری اصفهان گفت: شورای مشورتی کودکان و نوجوانان به منظور آموزش کودکان به عنوان شهروند فعال و مسئولیت‌پذیر در جهت بهبود مهارت‌ها و توانایی‌های مدیریتی کودکان و نوجوانان فعالیت‌های هفتگی خود را ادامه می‌دهد و میزبان مدیران شهری خواهد بود.

اسماً سادات نکویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تقویت تأثیر نظرات کودکان در نظام تصمیم‌گیری و مدیریت شهری از مباحث و اهداف شورای مشورتی کودکان و نوجوانان است.

وی افزود: با ایجاد فرصت‌های خلاقانه برای پیگیری حقوق کودکان در نظر داریم فرصت مشارکت به کودکان و نوجوانان سطح شهر بدهیم تا نیازهای خود را از طریق نمایندگان شورای مشورتی بیان کنند.

رئیس اداره شهر دوستدار کودک شهرداری اصفهان تصریح کرد: جلسات مهر و آبان ماه شورای مشورتی کودکان و نوجوانان با محور برنامه‌ریزی رویدادهای هفته ملی کودک و روز جهانی کودک برگزار شد؛ آبی شو، همساز، موزه سیار عروسک و فراخوان عکس شهر از دیدگاه کودکان از مهمترین برنامه‌های پیشنهادی این شورا بود.

نکویی خاطرنشان کرد: رویداد آبی شو با هدف پرورش ایده‌های کودکان و نوجوانان برای ارائه راهکاری برای بهبود کیفیت زندگی آنان و دعوت سایر کودکان و نوجوانان و یا خانواده‌ها به انجام اقدامی در این زمینه برنامه‌ریزی شده است. در این رویداد فرصتی فراهم می‌شود تا کودکان و نوجوانان در مورد دغدغه‌ها و دیدگاه‌های خود سخنرانی کوتاهی داشته باشند و توانمندی و اعتماد به نفس‌شان را برای ایجاد تغییر نگرش یا رفتار برای ایجاد محیطی بهتر برای زندگی تقویت کنند.

وی اظهار کرد: موزه سیار عروسک‌ها با نمایش گذاشتن عروسک‌های سنتی و قدیمی که پدرها، مادرها، پدربزرگ و مادربزرگ‌ها با آنها بازی می‌کرده‌اند و خاطرات بسیاری با آن دارند سعی در پیوند گذشته، حال و آینده، آشنایی کودکان با بازی‌های سنتی، حفظ هویت و تداوم فرهنگی در تولید عروسک و طراحی بازی دارد.

رئیس اداره شهر دوستدار کودک شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: همچنین فراخوان عکاسی شهر از دیدگاه کودکان با هدف بازنمایی زیبایی‌ها و زشتی‌ها از نظر کودکان و نوجوانان برای ایجاد محیطی جذاب و دلپذیر برای آن‌ها است؛ چرا که درک کودکان و نوجوانان از زشتی و زیبایی لزوماً با نظر بزرگسالان همسان نیست و لازم است مؤلفه‌های زیبایی از نگاه کودکان شناسایی شود. از این رو تصوری که کودکان از زشتی و زیبایی در شهر دارند به خوبی در عکاسی‌هایشان از فضاهای شهری، مبلمان‌ها و تجهیزات مرتبط با آن نمایان و سلایق و خواست کودکان برای طراحی سیما و منظر شهری پدیدار می‌شود.

نکویی اظهار کرد: همچنین در این جلسات کلیات طرح پارک کوباکو به تصویب رسید؛ این طرح توسط ساغر صباغی از اعضای شورای مشورتی و تیمی از همکاران او در حوزه‌های مختلف گرافیک، انرژی و معماری طراحی شده است و بر اساس آن مبلمان‌ها و وسایل بازی آن از مواد بازیافتی ساخته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مسابقه همساز با استقبال بی‌نظیر کودکان و نوجوانان با ارسال ۴۰۰ اثر در مرحله داوری توسط شورای مشورتی کودکان و نوجوانان قرار دارد که جزئیات آن به زودی منتشر می‌شود.

کد خبر 535103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.