تامین بودجه سازمان مدیریت بحران از طریق پروژه‌های بین‌المللی

سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با تاکید بر استقلال مالی سازمان مدیریت بحران، گفت: در حال بررسی راه‌های تامین بودجه از طریق پروژه‌های بین‌المللی هستیم.

به گزارش ایمنا، علی نصیری به کافی بودن میزان بودجه سازمان برای مدیریت پایتخت اشاره و اظهار کرد: بودجه این سازمان کافی نیست، اما این مسئله نیز حائز اهمیت است که شورای شهر و معاونت برنامه‌ریزی شهرداری تهران در شرایط سختی شهر را اداره می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید روش گذشته اداره سازمان مدیریت بحران تغییر کند به صورتی که در نهایت استقلال اقتصادی این سازمان را به همراه داشته باشد، افزود: در حال حاضر با مشارکت مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهرداری تهران طرح‌های تخصصی بررسی می‌شود تا بتوانیم در فرصت مناسب آنها را به مرحله اجرا برسانیم.

سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران خاطرنشان کرد: سازمان پیشگیری و مدیریت بحران از هر روش و طرحی که وابستگی سازمان را به بودجه شهری به حداقل برساند، استقبال می‌کند.

وی با اشاره به دشواری مراحل ساخت یک پایگاه مدیریت بحران، تصریح کرد: با توجه به شرایط فعلی ساخت یک پایگاه مدیریت بحران و با در اختیار داشتن زمین رایگان، ۴۰ میلیارد تومان هزینه دارد که ۲۵ میلیارد تومان آن هزینه احداث و ۱۵ میلیارد تومان نیز هزینه خریداری تجهیزات است. بنابراین باید سایر راه‌های تأمین بودجه را نیز برای بهبود وضعیت بررسی کرد.

نصیری از بررسی طرح‌های جدید برای تأمین بودجه خبر داد و افزود: سازمان در حال بررسی مسیرهای جدید برای تأمین بودجه از طریق پروژه‌های بین‌المللی است و باید در این جریان بیشتر فعالیت کنیم.

وی تاکید کرد: البته سازمان می‌تواند در بستر دیگری برای ایمنی مشاغل و خدماتی که خطر ساز هستند، عوارض مقرر کند. شاید این مبالغ در ظاهر ناچیز باشد اما در مجموع می‌تواند به حل مسائل شهر کمک کند.

سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ادامه داد: به عنوان مثال تهیه مخازن آب اضطراری شهر تهران با بودجه کم میسر نبود، بنابراین در قبض آب شهروندان تهرانی مبلغ کمی برای این امر اضافه شد و با مجموع آن مخازن آب اضطراری بدون بودجه شهرداری تهیه و تعبیه شد. سازمان مدیریت بحران در آینده از این دست برنامه‌ها را در دستور کار خود دارد.

وی گفت: تلاطم‌های اقتصادی که در مقاطعی بر فضای کشور حاکم است نباید بر سیاست‌های پیشگیری و مدیریت بحران سایه بیندازد.

منبع: سایت شهر

کد خبر 535076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.