هویت شهری و مسکونی پهنه رودکی حفظ شود

رئیس کمیته گردشگری و میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم ورود معاونت فرهنگی و اجتماعی جهت تسریع در اجرای پروژه‌های پهنه رودکی تاکید کرد.

به گزارش ایمنا، سیداحمد علوی با حضور در پهنه رودکی به بازدید از آخرین اقدامات انجام شده در این پهنه پرداخت و اظهار کرد: احداث پهنه رودکی عرصه اصلی هنرهای نمایشی و موسیقایی در ساحت ملی و بین‌المللی است که با تاکید بر حفظ سکونت پایدار محله و با اهداف داشتن برترین و متنوع‌ترین فضاها و عملکردهای فرهنگی و هنری در مقیاس شهری، فراشهری، ملی و فراملی و نیز بالاترین میزان جذب گردشگر و مخاطبان عام و خاص موسیقی و هنرهای نمایشی مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اهداف احداث پهنه رودکی اضافه کرد: تثبیت سکونت شهری و حفظ بافت مسکونی محله با ایجاد فضاهای خدماتی مانند تره‌بار، پارکینگ و سایر ملزومات یک محله مسکونی ازجمله اهداف مدنظر در پهنه رودکی است.

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در صدور مجوزها مالکان ابنیه تاریخی و میراثی نباید متضرر شوند گفت: وظیفه اصلی؛ حفظ هویت شهری و مسکونی این پهنه است، نباید کاری کنید که با تغییر کاربری‌ها زندگی مردم مختل شود.

کد خبر 535067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.