انتزاع؛ موضوعی وامانده که هزینه‌های شهرداری فردیس را بالا می‌برد

شهردار فردیس گفت: موضوع انتزاع یک امر زیربنایی و لازمه کار است و تا انجام نشود، شهرداری فردیس را در حوزه‌های مختلف دچار مشکل می‌کند و هزینه‌ها را برای شهرداری افرایش می‌دهد.

محمدرضا آژیر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه موضوع انتزاع مهمترین موضوع شهرداری فردیس است، اظهار کرد: موضوع انتزاع مربوط به زیرساخت شهرداری فردیس است و بسیاری از مشکلات شهرداری به انتزاع مربوط می‌شود.

وی با بیان اینکه فردیس حتی یک خودرو به عنوان خودروی خدماتی و خدمات‌رسان متعلق به شهرداری ندارد، عنوان کرد: موضوع انتزاع، به همکاری مجموعه استان و تعامل شهرداری کرج نیاز دارد تا سهم شهرداری فردیس مشخص و تحویل شود. این موضوعات زیربنایی و لازمه کار است و تا انجام نشود علاوه بر اینکه شهرداری را در حوزه‌های مختلف دچار مشکل می‌کند، هزینه‌ها را برای شهرداری افرایش می‌دهد.

شهردار فردیس گفت: روند تدوین طرح جامع، طرح جامع ترافیکی و طرح تفصیلی شهر فردیس که می‌تواند به عنوان زیربنای ساختاری شهر برای شهرداری فردیس راهگشا باشد؛ در چند ماه اخیر سرعت قابل توجهی داشته است.

وی با بیان اینکه بزرگترین مشکلی که مردم فردیس با آن مواجه هستند، ورودی و خروجی‌های شهر است، افزود: به منظور کاهش بار ترافیکی جاده ملارد، جاده کشتارگاه به عنوان کمربند شرقی شهر در دستور کار قرار گرفته است که عملیات اجرایی آن سرعت گرفته و تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد؛ ادامه این جاده و اتصال آن به جاده مخصوص، اتوبان تهران و کرج و بزرگراه همت نیز در دستور کار قرار گرفته است.

آژیر ایجاد دسترسی در ضلع غربی شهر را از دیگر اولویت‌های شهرداری فردیس دانست و ادامه داد: به دنبال توافق در بلوار نماز تا بلوار کامیون‌داران هستیم که می‌طلبد مجموعه راه آهن و آب منطقه‌ای تعامل قابل توجهی با شهرداری فردیس داشته باشند تا بتوانیم در اسرع وقت نسبت به اجرای این پروژه اقدام کنیم.

وی در خصوص پروژه زیرگذر سرحدآباد، تصریح کرد: با توجه به تردد قابل توجهی که ریل فوقانی زیرگذر سرحد آباد دارد، اجرای پروژه را زمان‌بر می‌کند؛ هیچ‌گونه تعللی هم از سوی پیمانکار و یا شهرداری اتفاق نیفتاده است. اما با توجه به دشواری در جزئیات اجرای پروژه، ناچار به صرف زمان هستیم تا پروژه بدون مشکل به سرانجام برسد. امیدواریم با همراهی اهالی محترم سرحدآباد، تا ۲ ماه آینده این پروژه به نتیجه برسد.

شهردار فردیس با اشاره به وضعیت نابسامان نامگذاری معابر در فردیس، گفت: کمیته نامگذاری شهرداری فردیس فعال است و زیرساختی فراهم شده است تا نامگذاری معابر فردیس به صورت واحد در نظر گرفته شود. متعاقب آن در متمم بودجه امسال، ساماندهی پلاک‌های منازل و تابلوهای معابر در نظر گرفته شده است که به محض تصویب در بودجه، انجام می‌شود.

وی در خصوص آسفالت نامناسب بلوار شهید سلیمانی، خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته اجرای آسفالت بلوار شهید سلیمانی به صورت مقطعی انجام شده، اما اکنون طراحی جاده ملارد به صورت یک خیابان کامل با در نظر گرفتن خدمات ترافیکی، زیباسازی و فضای سبز در حال انجام است که در نظر داریم با طراحی دقیق، یک خیابان با خدمات کامل داشته باشیم.

کد خبر 535036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.