دز تقویت کننده واکسن مدرنا تایید شد

مقامات بهداشتی کشور کانادا دز تقویت کننده واکسن مدرنا را برای افراد بالای ۱۸ سال تایید کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اخیراً متخصصان کانادایی اعلام کردند که افراد بالای ۱۸ سال که در معرض خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ قرار دارند ، می‌توانند دز تقویت کننده واکسن فایزر را دریافت کنند، چند روز پس از آن نیز دز تقویت کننده واکسن مدرنا را برای این گروه از افراد تأیید کردند. دز تقویت کننده واکسن فایزر به اندازه دزهای دیگر و ۶ ماه پس از دریافت دز دوم تزریق می‌شود.

به گفته متخصصان، دز تقویت کننده واکسن مدرنا که حاوی نیمی از داروی موجود در دو دز اول است نیز باید ۶ ماه پس از دریافت دز دوم تزریق شود. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که آنتی بادی تولید شده در بدن افراد واکسینه شده پس از گذشت زمان کاهش پیدا می‌کند؛ بنابراین لازم است افراد دز تقویت کننده را دریافت کنند تا در برابر نوع شدید بیماری کووید -۱۹، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از آن در امان باشند. علاوه بر این، پدیدار شدن گونه‌های جدید ویروس کرونا مانند دلتا نیز ضرورت دریافت دز تقویت کننده را افزایش داده است.

متخصصان معتقدند که افراد مسن، کسانی که در معرض ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ قرار دارند و افراد دارای نقص ایمنی باید در اولویت دریافت دز تقویت کننده واکسن کرونا قرار بگیرند. افرادی که دو دز واکسن آسترازنکا یا یک دز واکسن جانسون اند جانسون را دریافت کرده‌اند، می‌توانند واکسن مدرنا را به عنوان دز تقویت کننده تزریق کنند. نتایج بررسی‌های انجام شده نیز نشان می‌دهد که دز تقویت کننده واکسن کرونا ایمن است، خطر خاصی برای افراد به همراه ندارد و عوارض جانبی آن همانند عوارض جانبی دزهای اول و دوم است.

کد خبر 535023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.