شهرداری بجنورد ۳۰ دستگاه اتوبوس کم دارد

رییس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری بجنورد گفت: خدمات‌رسانی به شهروندان با کمبود اتوبوس روبه‌رو است و در این زمینه باید ۳۰ دستگاه اتوبوس به این ناوگان افزوده شود.

به گزارش ایمنا، حمیدرضا شافعی اظهار کرد: برای رسیدن به وضعیت مطلوب باید شمار ناوگان اتوبوسی در مرکز استان به ۹۰ دستگاه افزایش یابد و بر این اساس ۲۵ تا ۳۰ دستگاه دیگر تأمین شود.

وی افزود: اکنون ۷۰ دستگاه اتوبوس در شهر بجنورد برای جا به جایی شهروندان به کار گرفته می‌شود که تمامی این ناوگان به سن فرسودگی رسیده و نیاز به نوسازی دارد.

رئیس سازمان حمل‌ونقل باور مسافر شهرداری بجنورد با اشاره به پیگیری‌ها برای دریافت تسهیلات ارزان قیمت برای بازسازی ناوگان اتوبوسی این شهر، خاطرنشان کرد: این تسهیلات با همکاری صندوق کارآفرینی و امید پرداخت می‌شود و سهم مرکز استان در این زمینه دریافت هشت میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت است.

وی ادامه داد: بر اساس مجوزها با این میزان اعتبار باید ۴۰ دستگاه اتوبوس شهری بجنورد بازسازی و تعمیر اساسی شود اما این اعتبار پاسخگوی تعمیر این تعداد ناوگان نیست.

شافعی تصریح کرد: در مجوزها، برای تعمیر اساسی هر دستگاه اتوبوس چهار میلیارد ریال اعتبار تسهیلاتی در نظر گرفته شده است ما تعمیر اساسی بیش از این رقم نیاز دارد و به ناچار باید تعداد اتوبوس کمتری بازسازی کنیم.

وی تأمین وثیقه را از جمله مشکلات برای دریافت این تسهیلات عنوان کرد و گفت: اکنون ۵۹۷ میلیون تومان آورده از محل بند (الف) تبصره ۱۸ و مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان از محل منابع داخلی تأمین شده و قرار است صندوق کارآفرینی امید معادل سه برابر آن تسهیلات پرداخت کند.

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری بجنورد ادامه داد: اتوبوس‌های شهرداری در ۱۳ خط به شهروندان بجنورد خدمات می‌دهد، البته اکنون با توجه به تعطیلی دانشگاه‌ها، اتوبوس‌ها در ۱۰ خط فعال هستند.

منبع: ایرنا

کد خبر 534981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.