درمان کرونا در گلستان گران‌تر از میانگین کشور

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان در خصوص علت هزینه بیشتر درمان کرونا در این استان توضیح داد.

به گزارش ایمنا، مهرداد کمانگری اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون بیش از ۸۵ میلیارد تومان برای درمان بیش از ۱۶ هزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به کرونا تحت پوشش بیمه سلامت پرداخت کردیم.

وی افزود: میانگین هزینه‌ای که برای درمان هر بیمار کرونایی در استان انجام دادیم حدود ۵ میلیون تومان است در حالی که میانگین کشوری ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان افزود: شاید یکی از دلایل افزایش هزینه درمان بیماران کرونایی در استان تعداد بیشتر روزهای درگیری گلستان با موج‌های این بیماری و میزان ماندگاری بیشتر بیماران در بیمارستان‌ها برای طی روند درمان بوده باشد.

وی گفت: علاوه بر این در پیک پنجم با توجه به اینکه تخت‌های بیمارستانی اشباع شده بود بخشی از بیماران به صورت سرپایی داروی رمدسیویر دریافت می‌کردند.

کمانگری افزود: ۳۵ درصد هزینه‌ای که برای هر بیمار کرونایی شده مربوط به هتلینگ یا همان بستری بود، ۳۷ درصد هزینه‌ها برای تأمین دارو، ۹ درصد برای ویزیت بیماران، ۶.۷ درصد برای انجام آزمایشات و بقیه در سایر بخش‌ها از جمله پاراکلینیک و تهیه لوازم بود.

مدیر کل بیمه سلامت گلستان گفت: از ابتدای ورود داروی رمدسیویر به پروتکل درمان کرونا در استان تا کنون ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به عنوان سهم سازمان بیمه سلامت پرداخت شده است.

بیمه سلامت یکی از بزرگترین سازمان‌های بیمه‌گر در کشور است که از جمعیت حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفری در استان گلستان یک میلیون و ۱۵۸ هزار نفر یعنی ۵۸ درصد مردم این استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کد خبر 534886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.