مردم تهران با بانوی شهیده فاطمه اسدی وداع کردند

پیکر بانوی شهیده فاطمه اسدی که پس از ۳۷ سال، اخیراً در کردستان تفحص شده است، پس از اقامه نماز جمعه امروز تهران، در جمع نمازگزاران تشییع شد.

به گزارش ایمنا، نمازگزاران تهرانی امروز پیکر بانویی را تشییع کردند که ۳۷ سال از شهادتش می‌گذرد؛ او که ۳۷ سال قبل برای آزادی همسرش از دست یکی از گروهک‌های معاند به اردوگاه آنان رفته بود، دیگر بازنگشت و یک ماه پس از رفتنش به دست حزب دموکرات به شهادت رسید.

مراسم وداع با این شهیده پس از اقامه نماز جمعه در دانشگاه تهران برگزار شد تا بار دیگر مردم انقلابی با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کنند.

از آنجا که پاسداشت شهدا یک وظیفه دینی و انقلابی محسوب می‌شود، علاوه بر برگزاری مراسم وداع با این شهیده در شهرهای مقدس مشهد و قم، روز شنبه ۲۲ آبان نیز در معراج شهدای تهران از ساعت ١٥ تا ١٧ با حضور خواهران و از ساعت ١٧ تا ٢٠ با حضور عموم مردم، نسبت به مقام این شهیده ادای احترام می‌شود.

بانوی شهیده فاطمه اسدی توسط افراد مزدور حزب دمکرات به شهادت رسید تا شهادت مظلومانه‌اش پرده از چهره کریه این وابستگان خائن استکبار بردارد. همسر این نخستین بانوی شهید تفحص شده در کشور، مقنّی بود و در اوایل انقلاب برای چاه کنی برای نیروها به پادگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حسین‌آباد دیواندره رفته بود و اسیر دست یکی از گروهک‌های معاند حاضر در منطقه، شد.

این آغاز تلاش شهیده فاطمه اسدی است که با داشتن یک دختر سه ساله و یک پسر شیرخواره به مقر دشمن می‌رود و آزادی همسرش را طلب می‌کند.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح در این باره گفت که شهیده فاطمه اسدی اولین بانوی شهیدی است که صدای مظلومیت او پس از ۳۷ سال به پژواکی در کوه‌های دیواندره تبدیل شده است.

سردار سید محمد باقرزاده با بیان اینکه این اولین مورد است که زن شهیدی در مناطق عملیاتی تفحص شده است، افزود: همسر این شهید مقنّی بوده و ۲ روز برای کندن چاه به سپاه حسین آباد دیواندره می‌رود که اسیر نیروهای یکی از گروهک‌های معاند می‌شود. حزب دموکرات از این بانوی آزادی‌خواه ۲۰۰ هزار تومان برای آزادی همسرش طلب می‌کند و او با فروختن گوسفندان، این پول را تأمین می‌کند.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح اضافه کرد: با این وجود، آنهایی که شعار دفاع از خلق کرد را می‌دهند، نتوانستند این خواهر آزادی‌خواه را تحمل کنند و بعد از یک ماه شکنجه به همراه یک بسیجی دیگر در ارتفاعات بهاروند به شهادت رسانده و جنازه وی را در کوه‌های دیواندره دفن می‌کنند.

وی یادآور شد: کودک شیرخواره این بانوی کردستانی جان خود را همان زمان از دست می‌دهد.

پیکر این بانوی شهید پس از تفحص نخست در مضجع منور رضوی و خواهر بزرگوارشان حضرت فاطمه معصومه (س) طواف داده شد و امروز هم روی دوش نمازگزاران تهرانی تشییع شد. قرار است پیکر بانو فاطمه اسدی در جوار مرقد بی بی هاجر خاتون (س) خواهر امام رضا (ع) در سنندج، آرام بگیرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 534867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.