پیشرفت ۹۵ درصدی نخستین مجتمع ساماندهی پرنده فروشان مشهد

معاون خدمات شهری شهردار مشهد در حاشیه بازدید از روند تکمیل اولین مجتمع ساماندهی پرنده فروشان مشهد، از پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی آن خبر داد.

مهدی یعقوبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بازار پرنده فروشان به دلیل نوع فعالیت خود، از آلایندگی محیطی و بهداشتی بسیار بالایی برخوردار است و بنا بر نظر کارشناسان بهداشت و دامپزشکی، حضور این مشاغل در محل‌های پرتردد، بافت‌های مسکونی و در مجاورت فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی، مخاطرات بسیار زیادی از جمله انتقال انواع بیماری‌های مشترک میان انسان و حیوانات را به همراه دارد و در صورتی که برخی بیماری‌ها نظیر آنفولانزای مرغی در این واحدهای صنفی بروز کند، بخش زیادی از محیط پیرامونی این واحدها آلوده می‌شود.

وی افزود: اهمیت حفظ سلامت شهروندان و رعایت اصول بهداشتی باعث شد تا در اواخر سال ۹۷، عملیات اجرایی اولین مجتمع ساماندهی پرنده فروشان مشهد واقع در خیابان توس ۹۷ و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی آغاز شود که این پروژه تاکنون، پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی داشته است.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد تصریح کرد: این مجتمع صنفی در فضایی به وسعت بیش از یک و نیم هکتار ایجاد شده و دارای بیش از ۷۰ غرفه عرضه و فروش پرندگان و غرفه‌های خدماتی مرتبط است.

یعقوبی ادامه داد: واحدهای مختلفی نظیر کلینیک ویژه پرندگان، داروخانه اتاق قرنطینه و ایزوله، عرضه انواع دان و خوراک پرندگان، فضای نمایشگاهی و آزمایشگاهی و… در این مجتمع پیش‌بینی شده است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته با سرمایه گذار این پروژه پیش‌بینی می‌شود، نخستین مجتمع ساماندهی صنفی پرنده فروشان مشهد تا پایان سال جاری آماده بهره برداری شود.

کد خبر 534846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.