شعر در حرکت؛ ابتکار چک برای تقویت خواندگی

شهر برنو جمهوری چک برای تقویت خواهرخواندگی طرح ابتکاری به نمایش گذاشتن اشعار شعرای اهل خارکیف اوکراین را در خطوط تراموا به راه انداخته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ساکنان برنو جمهوری چک تا روزهای آغازین ماه دسامبر این فرصت را خواهند داشت تا به عنوان بخشی از پروژه "شعر در حرکت" در ۱۵ تراموای این شهر شعر بخوانند. اگرچه مسافران تراموا اهل برنو خواهند بود، اما آثار قدیمی و معاصر شاعران یکی دیگر از شهرهای اروپایی، یعنی خارکیف در اوکراین را خواهند خواند. در همین زمان، ساکنان شهر اوکراین از خواندن آثار شعرای برنو لذت خواهند برد.

۱۳ سال پیش، برنو و خارکیف با هدف ایجاد تجربیات مشترک در زمینه‌های مختلف، از آموزش گرفته تا توسعه شهری پیمان خواهرخواندگی بستند. پروژه یک ماهه "شعر در حرکت " از این مشارکت سرچشمه می‌گیرد تا زندگی شهروندان اروپایی و روابط بین آنها را تقویت کند. در مورد این پروژه فرهنگی، شهردار برنو مارکتا وانکووا، پیام زیر را به اشتراک گذاشت:

"خیلی خوب است که به عنوان بخشی از یک مشارکت، الهام بخشیدن و تلاش برای شناخت یکدیگر را از طریق ادبیات - از جمله اشعار – به ثمر برسانیم؛ اشعاری که می‌تواند گواهی مهم و واقعی بر زندگی و افکار مردم محلی باشد. به لطف پروژه که در واقع نوعی "آینه مجازی" است، ساکنان خارکیف می‌توانند تصویر مشابهی از مردم برنو به عنوان نمایندگان چک به دست آورند. "

مارک فیشر، مشاور فرهنگی شهرداری برنو نیز خاطرنشان کرد که پروژه "شعر در حرکت" به نزدیک‌تر شدن این دو شهر کمک می‌کند، حتی اگر آنها بیش از ۱۶۰۰ کیلومتر از هم فاصله داشته باشند.

با این پروژه فرهنگی یک ماهه، برنو امیدوار است ارتباط خود را با سایر شهرهای اروپایی تقویت کند، همکاری‌های فرهنگی بین‌المللی خود را قوت ببخشد و به ساکنان دیگر کلانشهرها درباره ملت چک بیاموزد.

 شعر در حرکت؛ ابتکار چک برای تقویت خواندگی

کد خبر 534827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.