پیکان-ذوب‌آهن/ مصاف با انگیزه ها!

شاگردان تارتار در دیداری معوقه از هفته سوم لیگ بیست و یکم، مهمان پیکان خواهند بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم‌های ذوب‌آهن و پیکان امروز از ساعت ۱۶ در هفته سوم بیست و یکمین دوره لیگ برتر در ورزشگاه شهر کرج با یکدیگر دیدار خواهند کرد. این دو تیم در شرایطی مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت که ذوب آهن اصفهان در هفته گذشته رقابت‌ها برابر سپاهان بازی را از رقیب دیرینه پیروز شد. از طرفی مهدی تارتار بعد از دیدار با زرد پوشان اصفهانی بازی مهمی را با شاگردان سابق خود خواهد داشت. تارتار فصل پیش هدایت پیکان را برعهده داشت. نکته قابل ذکر دیگر در خصوص مجتبی حسینی است. او نیز همچون مهدی تارتار با تیم فصل پیش خود مصاف خواهد داشت. البته بر خلاف تارتار حسینی خاطرات خوبی از حضور روی نیمکت فصل پیش ذوب آهن ندارد چرا که تیم سابقش در آستانه سقوط به دسته پایین‌تر بود و به لطف تفاضل توانست ذوب آهن در لیگ بیست و یکم حضور داشته باشد. در کل دو مربی انگیزه‌های زیادی برای رقابت با تیم‌های سابق شأن را دارند.

وضعیت دو تیم

تیم ذوب آهن اصفهان در حال حاضر با شش امتیاز در جایگاه هفتم جدول رده بندی مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران قرار دارد. مهدی تارتار و شاگردانش فصل را نسبتاً خوب آغاز کرده‌اند. آنها در هفته اول مسابقات لیگ برتر در آبادان به مصاف صنعت نفت رفتند و با یک گل پیروز شدند. هفته دوم نبرد آنها با استقلالِ مجیدی بود که در نهایت ذوبی ها با دو گل مغلوب شدند. در هفته چهارم بازی‌ها آنها نیز با سپاهان با برتری آنها همراه شد. اکنون تارتار و تیمش می‌توانند با پیروزی در این مسابقه و کسب نهمین امتیاز خود را در جمع بالانشینان جدول ببینند. باید دید مهدی تارتار برابر تیم سابق خود چه نتیجه‌ای را قم خواهد زد.

در سوی مقابل پیکان قرار دارد. تیم بی رقیب لیگ برتر تا این جای کار در سه هفته گذشته باختی نداشته و دو برد و یک تساوی را از رقیبانش گرفته است. پیکانی‌ها با هدایت مجتبی حسینی لیگ برتر را به بهترین شکل ممکن شروع کرده‌اند و از سه بازی لیگ برتری خود موفق به کسب ۷ امتیاز شده‌اند. همچنین آنها با کسب این برد می‌توانند هم امتیاز با استقلال صدرنشین لیگ برتر شوند و به نوعی برای حریفان شأن خط و نشانی بکشند. مجتبی حسینی برای اینکه بار دیگر مهر تأییدی بر قدرت بالای خود بزنند باید از سد ذوب آهن بگذرند. نکته ویژه در خصوص پیکان این است که آنها تا به اینجای فصل هنوز باختی نداشته‌اند و سرمربی سابق این تیم می‌تواند اولین شکست آنها را رقم بزند. خودرو سازان در هفته گذشته لیگ برتر توانستند خیلی خوب از سد تراکتور در تبریز بگذرند و آماده این بازی شوند.

پیکان-ذوب‌آهن/ مصاف با انگیزه ها!

کرج، میزبان پیکان- ذوب آهن

لیگ برتر ایران در حالی چهار هفته را پشت سر گذاشته که تیم فوتبال هوادار تهران بخاطر اینکه زمین مشخصی برای انجام مسابقات خود ندارد، در استادیوم انقلاب کرج از حریفان اش میزبانی می‌کند ولی حالا دوباره یک تیم لیگ برتری دیگر قرار است در بازی خانگی خود در این ورزشگاه پذیرای رقیبش باشد.

باشگاه پیکان بخاطر اینکه تعرفه اجاره ورزشگاه شهدای شهر قدس افزایش یافته و کیفیت چمن آن هم کاهش پیدا کرده، تصمیم گرفت دیگر در این استادیوم میزبان بازی‌های خود نباشد و یک ورزشگاه دیگر را به سازمان لیگ معرفی کرد.

اکنون با اعلام سازمان لیگ، مسابقه تیم‌های پیکان تهران و ذوب‌آهن اصفهان در ورزشگاه انقلاب کرج برگزار می‌شود.پیش از این قرار بود ورزشگاه شهدای شهر قدس میزبان مسابقه پیکان و ذوب‌آهن باشد.

مجتبی حسینی_ذوب آهن؛ این بار با انگیزه!

مجتبی حسینی که در چندین دوره هدایت ذوب‌آهن را برعهده داشته و روزهای خوبی را با این تیم گذرانده حالا با شرایط متفاوت مقابل آن قرار می‌گیرد. حسینی چند سال به عنوان دستیار یحیی گل محمدی در ذوب‌آهن کار کرد و بعد از آن در سه دوره سرمربی سبزپوشان اصفهانی شد. ذوب‌آهن در یک دوره با حضور حسینی سهمیه آسیایی را نیز کسب کرد و در سومین حضور این مربی موفق شد سهمیه لیگ برتری خود را در لیگ بیستم حفظ کند.

در پایان فصل گذشته اما مسئولان ذوب‌آهن تصمیم به قطع همکاری با او گرفتند. مجتبی حسینی بعد از جدایی از ذوب‌آهن به پیکان رفت و هدایت خودروسازان را برعهده گرفت.

تیم تحت هدایت او در سه بازی اول خود بدون شکست مانده و موفق شده هفت امتیاز به دست آورد که شروعی بسیار خوب در لیگ محسوب می‌شود. حالا در چهارمین گام حسینی باید شاگردانش را مقابل ذوب‌آهنی به میدان بفرستد که خاطرات زیادی با آن دارد.

از این رو با توجه به اتفاقات پایان فصل گذشته قطعاً مجتبی حسینی انگیزه‌های خاصی برای تقابل با گاندو ها دارد و تیمش را برای موفقیت به زمین می‌فرستد. این مربی باتجربه این روزها در تمرینات پیکان نیز با انگیزه حضور پیدا می‌کند و مشخص است که برای موفقیت مقابل تیم سابق برنامه ریزی خاصی دارد.
نکته جالب دیگر اینکه پیکان در صورت برد مقابل ذوب‌آهن به صدر جدول رده بندی لیگ برتر صعود می‌کند و همین مساله انگیزه خاصی برای اعضای تیم ایجاد خواهد کرد. هرچند که ذوب‌آهن نیز نشان داده تیم سرسختی است و حریف قدرتمندی برای خودروسازان محسوب می‌شود.

پیکان-ذوب‌آهن/ مصاف با انگیزه ها!

رکورد خوب مهاجم پیکان قبل از بازی ذوب‌آهن

ابراهیم صالحی در لیگ‌های نوزدهم و بیستم فوتبال برتر ایران نیز برای پیکان به میدان رفته و در لیگ بیست و یکم در هر سه مسابقه در ترکیب شاگردان مجتبی حسینی حضور داشته تا رکورد ۵۰ بازی با پیراهن پیکان در لیگ را به نام خودش ثبت کند.
در بین بازیکنان فعلی حاضر در پیکان حسین پورامینی، امیرحسین جدی و نادر محمدی از جمله باسابقه‌ترین بازیکنان این تیم محسوب می‌شوند که در این بین پورامینی با ۵۵ بازی در ترکیب پیکان با سابقه ترین چهره حاضر در ترکیب این تیم در رقابت‌های لیگ برتر است. البته تقابل ابراهیم صالحی با مهدی تارتار سرمربی سابقش در پیکان و پارس جنوبی جالب خواهد بود.

پیکان-ذوب آهن؛ سبز پوشان به دنبال طلسم شکنی؟

ذوب آهن و پیکان در حالی به مصاف یکدیگر می‌روند که پیش از این ۳۲ بار در تاریخ لیگ برتر به مصاف یکدیگر رفته‌اند. در این بین سهم ذوبی‌ها ۱۵ پیروزی بوده، در حالی که پیکان ۸ بار سبزپوشان اصفهانی را شکست داده و دو تیم ۹ بار برابر یکدیگر به تساوی رضایت داده‌اند.

در مجموع ۳۲ دیدار دو تیم، ۷۲ گل به ثمر رسیده است که سهم ذوب آهن ۴۱ و پیکان ۳۱ گل بوده است. ذوب آهن در حالی به مصاف پیکان می‌رود که در ۴ تقابل اخیر برابر این تیم پیروز نبوده است و ۳ بار شکست خورده است. باید دید آنها می‌توانند طلسم شکنی کرده و این بار با مهدی تارتار پیروز این دیدار شوند یا خیر.

کد خبر 534822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.