بارش باران سیل‌آسا در "هچیرود"

شهردار هچیرود با اشاره به بارندگی‌های شدیدی که از شب گذشته در این شهر شروع شده، گفت: از ساعات اولیه امروز که بارندگی شدت یافت و بر اساس اعلام هواشناسی نوشهر، میزان بارندگی ۱۰۰ میلی‌متر برآورد شده بود که در طول سال‌جاری تقریباً یک رکورد محسوب می‌شود.

جعفر ردایی در گفت و گو با ایمنا با اشاره به اعزام نیروها و عوامل شهرداری ادامه داد: بیشتر مشکل ما منطقه سنگوارث است که با توجه به کانال انتقال آب که از سد ذوات جاری بوده، مسیر فوق را مسدود کرده و خروجی آب را تقسیم کردیم تا به سنگوارث آسیب وارد نشود.

وی افزود: نیروهای ستاد بحران شهرداری در موقعیت مذکور در حال فعالیت رفع آبگرفتگی و لایروبی و همچنین در محلات دیگر حاضر هستند.
وی با بیان اینکه این مشکل باید به صورت اساسی حل شود خاطرنشان کرد: دِبی آب نهر باید افزایش پیدا کرده و به موقع لایروبی شده و جریان آبی که از جنگل وارد می‌شود در همین مکان وارد کانال شده تا به مناطق مسکونی آسیبی وارد نکنند.

شهردار هچیرود گفت: سعی ما این بوده که آب را به مناطق کشاورزی انتقال داده و از مناطق مسکونی دور نمائیم، اما لازم و ضروری است که اقداماتی را در محله سنگوارث انجام دهیم.

وی ادامه داد: پیمانکار مربوطه جهت احداث کانال در محله سنگوارث بکارگیری شده و قسمتی از محله هرطه کلاً و کوچه شهید جمشیدی مسئله داریم.

ردایی با بیان اینکه تمام عوامل، نیروها و امکانات فعال تا آخرین لحظه بحران در سطح شهر، محلات و خصوصاً نقاط مدنظر حاضر هستند تصریح کرد: از نظر امکانات و تجهیزات از قبیل بیل مکانیکی دچار کمبود هستیم.

وی اظهار کرد: بخشی از نیروهای ما درگیر موضوع آتش سوزی ساختمان رامیلا بوده که آن هم در جای خودش مسئله قابل بررسی است.

شهردار هچیرود با بیان اینکه ساختمان مذکور خارج از محدوده قانونی شهر هچیرود است، افزود: تا آخرین حد توان و امکانات با همکاری سایر آتش نشانی‌های استان در اطفای حریق آن اقدام شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین احتمال بروز سیلاب و افزایش دبی آب رودخانه هچیرود هم وجود دارد که ما می‌بایست نقاطی را لایروبی کنیم.

ردایی ادامه داد: در آینده نزدیک با اجرای طرح نهضت خدمات شهری که از اول آذر شروع می‌شود، لایروبی انهار و پاکسازی محله به محله را به صورت کامل انجام خواهیم داد که دیگر در مواقع نظیر این مورد، دچار بحران شدید نشویم.

کد خبر 534799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.