چطور سرما نخوریم؟

مشاور طب سنتی در خصوص پیشگیری از سرماخوردگی در فصل سرما توضیحاتی ارائه داد.

مهران کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص اینکه چگونه می‌توان از ابتلاء به سرماخوردگی پیشگیری کرد، اظهار کرد: اکالیپتوس دارای خواص ضد ویروسی و ضد باکتریایی بوده که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و با بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی، آنفلوآنزا و سینوزیت مقابله می‌کند؛ جوشانده اکالیپتوس در پایین آوردن تب مؤثر است، استشمام بخار اکالیپتوس که در آب ریخته شده است، عفونت را کاهش می‌دهد.

وی ادامه داد: زنجبیل یکی از مفیدترین گیاهان دارویی است که برای درمان سرماخوردگی و سرفه‌های خشک بسیار مفید است، خواص آنتی‌هیستامینی زنجبیل در باز کردن راه تنفسی و رفع مشکلات تنفسی بسیار مؤثر خواهد بود.

مشاور طب سنتی با اشاره به خواص ضد ویروسی، ضد باکتریایی و ضد میکروبی زنجبیل، تصریح کرد: مصرف زنجبیل، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. توصیه می‌شود با شروع علائم اولیه سرماخوردگی از دم‌نوش زنجبیل و عسل استفاده شود.

وی در خصوص تأثیر آویشن در پیشگیری از ابتلاء به سرماخوردگی، افزود: آویشن دارای خواص ضدویروسی، ضدمیکروبی و آنتی‌بیوتیکی است که از بروز سرماخوردگی جلوگیری می‌کند و در صورت ابتلاء به سرماخوردگی، عوارض مربوط به این بیماری را کاهش می‌دهد.

کریمی با تاکید بر اینکه آویشن می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند، اضافه کرد: عرق آویشن، خلط‌آور است و برای رفع علائم سرماخوردگی‌های همراه با خلط سینه بسیار مفید است؛ این گیاه خواص ضد التهابی دارد و مصرف آن باعث کاهش سرفه‌های شدید می‌شود.

مصرف نکردن غذاهایی با طبع سرد و تر مؤثر در پیشگیری از سرماخوردگی

وی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های درمان سرماخوردگی دم کرده پونه کوهی است، اظهار کرد: از آنجا که این دم‌نوش شگفت‌انگیز خاصیت ضد عفونی‌کنندگی دارد، در فصل پاییز و زمستان، انتخاب بسیار مناسبی برای درمان بیماری‌های عفونی است؛ افراد می‌توانند دم کرده پونه کوهی را با مقداری عسل مخلوط و چندین بار در طول روز مصرف کنند.

مشاور طب سنتی با بیان اینکه پرهیز از مصرف مواد غذایی که باعث سردی و تری بدن می‌شود در پیشگیری از سرماخوردگی مؤثر است، تصریح کرد: مصرف نکردن ماست، خیار، گوجه، کاهو، ترشیجات و میوه‌های ترش در زمان سرماخوردگی از جمله مواردی است که فرد باید رعایت کند تا بهبودی هر چه سریع‌تر حاصل شود، استفاده از سوپ در بهبودی بیماری مؤثر خواهد بود.

وی ادامه داد: مصرف کدو حلوایی می‌تواند از ابتلاء به سرماخوردگی جلوگیری کند. مصرف کدو حلوایی به دلیل برخورداری از ویتامین E، C و بتاکاروتن به عنوان یک درمان مناسب برای سرماخوردگی است، کدو حلوایی خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد و افراد می‌توانند آن را به صورت بخار پز و یا در سوپ مصرف کنند. برای کاهش علائم سرماخوردگی مصرف دم‌نوش‌هایی از جمله گل گاوزبان، لیمو عمانی، شیرین‌بیان، دارچین، به، سیب و عناب به همراه عسل مؤثر است.

کد خبر 534718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.