۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
سراب روانسر لایروبی شد

سرپرست شهرداری روانسر گفت: به منظور رفع مشکلات زیست محیطی سراب روانسر، عملیات لایروبی و پاکسازی محوطه این سراب انجام شد.

به گزارش ایمنا، آرش محمودی اظهار کرد: با توجه به رشد سریع جلبک‌ها و خزه‌ها در حوضچه‌های این سراب و مشکلاتی که از لحاظ بهداشتی برای ساکنان اطراف سراب و نیز کشاورزان بهره بردار به وجود آمده بود، عملیات پاکسازی انجام شد.

وی با بیان اینکه این عملیات با همکاری امور آب منطقه‌ای و بهره‌گیری از نظرات کارشناسان محیط زیست صورت گرفته است، افزود: ابتدا حوضچه اول و منشأ اصلی سراب روانسر را که به طور کامل خشک شده سمپاشی و حوضچه دوم و پایین دست سراب روانسر نیز با بکارگیری تجهیزات و ماشین آلات شهرداری و آب منطقه‌ای لایروبی و لجن برداری کردیم.

سرپرست شهرداری روانسر خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته پایین دست سراب روانسر لایروبی می‌شد، اما امسال با توجه به وقوع خشکسالی و خشک شدن سراب روانسر که در ۱۰۰ سال گذشته بی سابقه بوده است، عملیات لایروبی حوضچه‌های اصلی سراب نیز با حجم گسترده‌ای انجام گرفت.

وی ادامه داد: متأسفانه به دلیل عدم اهتمام شهروندان و برخی مسافرین و گردشگران در حفظ زیبایی این سراب و آلوده کردن آن به روش‌های مختلف، پایین دست سراب به زباله دانی تبدیل شده است.

محمودی گفت: آبیاری بیش از شش هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان از طریق آب این سراب انجام می‌شود که لایروبی آن نقشی اثرگذار در سلامت محصولات کشاورزی دارد.

وی با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح دفع آلودگی‌های بهداشتی و بهبود وضع زندگی ساکنان حاشیه سراب روانسر و زیباسازی آن بوده است، اظهار کرد: سراب روانسر یکی از مناطق زیبای گردشگری استان کرمانشاه است که هر ساله پذیرای گردشگران زیادی از هموطنان بوده همچنین یکی از سرچشمه‌های اصلی رودخانه قره سو با ۴۳ کیلومتر آبراهه و ۳۳ کیلومتر کانال است که آب آن از کوه‌های «یله‌ور» و «زاگرس» تأمین می‌شود و در فصل بارندگی و پربارش بیش از ۶ هزار لیتر بر ثانیه آبدهی دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 534691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.