آرامستان‌های محلی را احیا می‌کنیم

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان «ترویج فرهنگ وقف»، «احیای آرامستان‌های محلی» و «نرم افزاری شدن ارائه خدمات به شهروندان» را سه رویکرد جدید در این سازمان برشمرد.

علی حاجیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در حال حاضر آرامستان‌ها به بیرون از شهر منتقل شده‌اند و همین امر باعث شده است در اطراف خود، آرامگاه افراد رحلت شده را کمتر ببینیم و از یاد معاد دور باشیم؛ در حالی که در روایات معصومین علیهم‌السلام بر حضور در آرامستان‌ها و یاد مرگ، بسیار سفارش شده است.

وی با بیان اینکه در گذشته تاریخی اصفهان، آرامستان‌ها در نزدیکی شهر و دل محلات وجود داشتند و مردم با یاد مرگ، بیشتر عجین بودند، افزود: تلاش می‌کنیم به کمک معتمدان محلی و بزرگان مناطق مختلف شهر اصفهان، آرامستان‌های محلی و قدیمی را دوباره احیا کنیم.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان، توسعه نرم‌افزاری و تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان را از دیگر برنامه‌های پیش روی این سازمان برشمرد و تصریح کرد: با راه‌اندازی این نرم افزار، از یک سو شفافیت در نرخ و عدالت و قانون‌محوری در انتخاب قبور، نهادینه می‌شود و از سوی دیگر، حضور مردم در بخش اداری سازمان آرامستان‌ها کاهش می‌یابد.

وی ترویج فرهنگ وقف را از جمله اهداف مهم این سازمان دانست و اظهار کرد: مردم اصفهان نگاه ویژه‌ای به وقف دارند و شهر اصفهان سرشار از موقوفات مختلف و متنوع است از این رو باید تلاش کنیم فرهنگ وقف به عنوان صدقه‌ای جاریه، پس از رحلت افراد در میان مردم و بازماندگان متوفیان نهادینه شود.

حاجیان گفت: هم اکنون در سازمان آرامستان‌ها این نگاه در قالب وقف نیمکت، سقاخانه، سایه‌بان و سایر امکانات وجود دارد، اما لازم است این سنت نیکو، بیشتر ترویج شود و به کمک سایر دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی در شهر اصفهان شاهد موقوفات متعددی نظیر احداث کتابخانه یا اهدای کتاب، ساخت و تجهیز مراکز درمانی و احداث اماکن تفریحی باشیم.

کد خبر 534674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.