جدیدترین عضو شبکه شهرهای خلاق برای غذا

در ۸ نوامبر، یونسکو از جدیدترین اعضای شبکه شهرهای خلاق خود رونمایی کرد؛ این شبکه که در سال ۲۰۰۴ ایجاد شد، به دنبال ارتقای همکاری شهرهایی است که خلاقیت را به عنوان یک عامل کلیدی در توسعه شهری پایدار خود شناسایی کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از آنجایی که اصطلاح خلاقیت بسیار گسترده است، یونسکو هفت حوزه اصلی را در این رابطه مشخص کرده است: صنایع دستی، هنرهای بومی، هنرهای رسانه‌ای، فیلم، طراحی، غذا شناسی، ادبیات و موسیقی.

در یک بیانیه مطبوعاتی، شهرداری تسالونیکی (سالونیک) یونان اعلام کرد که به عنوان اولین شهر یونان به شبکه شهرهای خلاق یونسکو برای غذاشناسی می‌پیوندد. به عبارت دیگر، یونسکو شیوه‌های آشپزی سنتی تسالونیکی، جامعه پر جنب و جوش غذا و خوراک‌های محلی این شهر را به رسمیت شناخته است.

برای دریافت نام شهر غذا شناسی یونسکو، ابتدا باید یک پیشنهاد ارائه کنید. شهرداری سالونیک درخواست خود را با یونسکو به اشتراک گذاشت و با پشتکار یک پرونده کامل را تهیه و ارسال کرد که تاریخچه، سنت غذا شناسی آن در طول قرن‌ها، پتانسیل خلاقانه و کار جامعه علمی و پژوهشی را برجسته می‌کند.

برای دریافت نام شهر خوراک شناسی یونسکو، ابتدا باید یک پیشنهاد ارائه کرد و سپس یونسکو با تحلیل اطلاعات ارسالی توسط شهر مد نظر، اختصاص عنوان را مورد بررسی قرار می‌دهد. شهرداری سالونیک نیز درخواست خود را با یونسکو به اشتراک گذاشت و با تهیه یک پرونده کامل شامل تاریخچه غذا، سنت غذا شناسی، پتانسیل خلاق خوراک‌های محلی و توجیه‌های علمی و پژوهشی در رابطه با غذا توانست برند "شهر غذا" را از یونسکو دریافت کند.

ماریا کاراگیانی، معاون شهردار در امور فرهنگی و گردشگری، با اشاره به مزایای عنوان جدید، توضیح داد که تعیین شهر تسالونیکی به عنوان شهر غذا شناسی، فرهنگ، خلاقیت و غذا را در مرکز توسعه و رونق گردشگری آن قرار خواهد داد. علاوه بر این، از پتانسیل اجتماعی، خلاق و اقتصادی کل منطقه حمایت خواهد کرد.

فراتر از این، توجه به این نکته ضروری است که شبکه شهرهای خلاق یونسکو تبادل تجربه، دانش و منابع را تسهیل می‌کند. بنابراین، تسالونیکی فرصتی برای همکاری با سایر شهرهای عضو برای توسعه بیشتر و افزایش جذابیت خود خواهد داشت.

جدیدترین عضو شبکه شهرهای خلاق برای غذا

کد خبر 534551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.