بورس امروز چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

شاخص مقاومت داینامیک پیش روی خود را شکسته و به سطح شکسته شده پولبک زد، پیش بینی می‌شود روند صعودی تداوم یابد.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _چهارشنبه ۱۹ آبان ماه ۱۴۰۰_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نمای کلی بازار بورس اوراق بهادار تهران

نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با رشد هشت هزار و ۸۵۳ واحدی به سطح یک میلیون و ۴۵۶ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن با رشد پنج هزار و ۵۳۰ واحدی در سطح ۳۹۱ هزار و ۳۰۲ قرار گرفت.

شاخص کل بازار رشد ۰.۶۱ درصدی و شاخص هم وزن رشد ۱.۴۳ درصدی را تجربه کردند.

بورس امروز چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

نمای کلی فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با رشد ۷۴ واحدی به سطح ۲۰ هزار و ۶۴۷ واحد رسید.

بورس امروز چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۵۲ هزار و ۸۱۲ و ۲۰ هزار و ۱۵۸ میلیارد ریال بود. (حاصل ضرب حجم معاملات انجام شده در قیمت‌ها)

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب شش میلیارد و ۵۹۲ میلیون و دو میلیارد و ۷۲ میلیون برگه سهم بود. (به تعداد سهام معامله شده حجم معاملات گفته می‌شود)

تأثیر در شاخص کل

بورس امروز چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تأثیر بر روی شاخص فرابورس

بورس امروز چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تحلیل تکنیکال شاخص کل

شاخص مقاومت داینامیک پیش روی خود را شکسته و به سطح شکسته شده پولبک زد، پیش بینی می‌شود روند صعودی تداوم یابد.

بورس امروز چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

اخبار بازار

زمان قطعی پذیره نویسی تجلی

بنا بر اعلام شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات، پذیره نویسی سهام شرکت تجلی از طریق عرضه عمومی سه شنبه دوم آذرماه سال ۱۴۰۰ در فرابورس ایران انجام می‌شود. در این عرضه ۱۵ درصد از سهام شرکت تجلی از طریق سلب حق تقدم از سهامداران فعلی با هر سهم قیمت هزار ریال برای عموم مردم عرضه خواهد شد. شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات (۵۱ درصد)، شرکت چادرمل و(۱۷ درصد) و شرکت گل گهر (۱۷ درصد) از دیگر سهامداران شرکت می‌باشند. تجلی توسعه معادن و فلزات پیش از این و با افزایش سرمایه ۶۲۰ هزار درصدی از یک میلیارد تومان به شش هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بزرگترین افزایش سرمایه تاریخ بورس را به نام خود ثبت کرده بود. درحال حاضر این شرکت پروژه‌های زنجیره فولاد از معدن تا نورد، شامل گندله سازی، آهن اسفنجی و فولادسازی را در دست احداث دارد و از پروژه‌های آتی می‌توان به ساخت اسکله بندرعباس و اکتشاف و استخراج از معادن جدید اشاره کرد.

سایر صنایع به دنبال حذف قیمت گذاری دستوری

بعد از پیگیری‌های سهامداران و سازمان بورس برای قطع زنجیره رانت خواران از صنعت خودرو، حالا سهامداران سایر صنایع نیز به این دومینو امیدوارتر از قبل هستند. صنایع غذایی، صنعت قند و شکر، بخش دارویی و برخی از شرکت‌های پتروشیمی از جمله صنایعی هستند که باید خواستار حذف قیمت گذاری دستوری برای محصولات خود شوند.

چند نفر سجامی شدند؟

طبق آخرین آمار، در مهرماه سال جاری ۱۲۱ هزار و ۶۲۳ احراز هویت در سامانه سجام صورت گرفته است. این در حالی است که در شهریور سال جاری، تعداد سجامی شده‌ها، ۱۶۶ هزار و ۱۳۹ نفر بود. در مهرماه سال جاری تعداد ۹۴ هزار و ۱۱۹ ثبت نام از سوی سرمایه گذاران حاضر در بازار سرمایه در سامانه «سجام» صورت گرفته و تعداد احراز هویت شده‌ها نیز در این ماه به ۱۲۱ هزار و ۶۲۳ مورد رسیده است.

قیمت‌گذاری دستوری از صنعت خودرو حذف شد

با پیگیری‌های سهامداران و سازمان بورس نخستین گام برای حذف قیمت گذاری دستوری در صنعت خودرو و مداخلات مخل بازار برداشته شد. طبق مصوبه ۲۸ مهر شورای هماهنگی سران قوا، قیمت‌گذاری دستوری از صنعت خودرو حذف شد.

فروش آهن اسفنجی در خارج از بورس کالا مجاز نیست

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به مدیران عامل شرکت‌های فولاد ساز، اعلام کرد: همه تولید آهن اسفنجی واحدهای فولادساز باید برای فروش در بورس کالا عرضه شود.

سازمان بورس در ابلاغیه‌ای مهم از کلیه شرکت‌های تولیدی بورسی و فرا بورسی، خواستار ارائه جدول تحلیل حساسیت سود (زیان) شد.

بورس امروز چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

بورس امروز چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

اخبار شرکت‌ها

فولاد هرمزگان پرچمدار کاهش هزینه‌ها

طبق اطلاعات استخراج شده از سایت کدال، شرکت فولاد هرمزگان در بین شرکت‌های فولادی هم رده، پایین‌ترین بهای تمام شده در تولید محصول را داشته است. مدیرعامل فولاد هرمزگان در جلسه آنالیز بهای تمام شده این شرکت با بیان این مطلب، این موفقیت را ناشی از اجرای برنامه کاهش هزینه‌ها در تولید، بومی سازی قطعات و بومی گزینی در خرید قطعات مواد مصرفی، استفاده از شرکت‌های دانش بیان و توان علمی آن‌ها در حوزه تولید، همکاری با دانشگاه‌ها و متخصصین داخلی، و مدیریت صحیح هزینه‌های مصرفی در کنار انگیزه بالای کارکنان برای تولید دانست. وی ضمن تبریک به همکاران خود، بر ادامه روند فعلی و استفاده از تمام ظرفیت‌های مذکور در کاهش هزینه‌ها تاکید کرد.

ایران خودرو مجوز افزایش نرخ گرفت

ایران خودرو دریافت مجوز افزایش نرخ فروش محصولات شرکت ایران خودرو شامل خودروهای گروه پژو - سمند - دنا -رانا - تارا- هایما به طور میانگین ۱۵ درصد را دریافت کرد.

بورس امروز چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

افزایش تولید خودرو در سایپا کلید خورد

معاون برنامه‌ریزی جامع تولید سایپا گفت: در راستای برنامه وزارت صمت و تاکید مدیریت ارشد گروه سایپا در راستای رشد تولید و عرضه خودرو به بازار، افزایش تولید خودرو در سایپا به‌اجرا درآمده و بر اساس برنامه تولید تدوین شده، تیراژ روزانه محصولات سایپا ۱۱ درصد افزایش خواهد یافت. مسعود پروین افزود: در دو ماه اخیر، برنامه تولید محصولات سایپا همه‌روزه و حتی روزهای پایانی هفته برقرار بوده که با افزوده‌شدن آمار مربوط به تکمیل خودروهای دارای کسری قطعه و تحویل خودروهای مشتریان، در روزهای آینده تحولی محسوس را در زمینه عرضه خودرو به بازار شاهد خواهیم بود.

اخبار بازار جهانی

چرا نفت برنت، دوباره ۸۵ دلاری شد؟

مدیرعامل آرامکوی سعودی هشدار داد، جهان با کاهش ظرفیت مازاد تولید نفت در سال آینده روبرو می‌شود. امین ناصر گفت: توسعه ظرفیت در صنعت نفت حدود پنج تا هفت سال زمان می‌برد و سرمایه گذاری کافی در جهان برای افزایش ظرفیت وجود ندارد و این مایه نگرانی عظیمی است. همچنین برخی کارشناسان کاهش ذخیره‌سازی نفت خام آمریکا در هفته گذشته را دلیل افزایش قیمت نفت اعلام می‌کنند.از طرفی، افزایش سفرها با کاهش محدودیت‌های اعمال شده برای مهار همه‌گیری کرونا و بازگشت تقاضای نفت به سطح پیش از بحران همه‌گیر شیوع ویروس کرونا از دیگر دلایل افزایش قیمت نفت اعلام شده است.

نقشه بازار بورس

بورس امروز چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

کد خبر 534538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.