کشت ۱۰۰۰ درخت پایه‌ای برای نخستین بار در زرند

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زرند از کشت ۱۰۰۰ درخت پایه‌ای برای نخستین بار در این شهر خبر داد و گفت: دلیل کشت پاییزه از این جهت اهمیت دارد که علاوه بر شرایط جوی و زمان مناسب برای گیاهان، درختان آسیب کمتری دیده و هزینه‌های تمام‌شده شهرداری نیز کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری زرند، احمد عبدالله زاده به فقر فضای سبز در شهرک‌های مسکن مهر، اکبر آباد و شهید باهنر این شهر اشاره و اظهار کرد: با هماهنگی انجام شده و خرید درختان سازگار با آب و هوای شهر زرند بیش از ۳۰۰۰ اصله انواع درخت در فضاهای سبز این شهرک‌ها کشت خواهد شد.

وی از کشت پایه‌ای درختان برای پیوند گونه‌های مثمر برای اولین بار در شهر زرند خبر داد و افزود: بیش از ۱۰۰۰ گیاه پایه‌ای در سطح شهر کشت و طی دو سال آینده انواع درختان مثمر از خانواده بادام بر روی آنها پیوند زده خواهد شد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زرند هزینه اجرای این طرح را بیش از ۱۵۰ میلیون تومان اعلام و خاطرنشان کرد: یکی از اهداف کاشت درخت در معابر، زیبایی بصری و سبزینگی و تولید اکسیژن است.

وی با بیان اینکه شهروندان باید در مدیریت شهری کمک حال مدیران و مجموعه شهرداری باشند، ادامه داد: تمیز نگه داشتن شهر و کمک به حفظ فضای سبز از مهمترین زمینه‌های همکاری مردم با مدیریت شهری است.

کد خبر 534537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.