بزودی کلنگ احداث ایستگاه میدان نماز  به زمین می‌خورد

شهردار اسلامشهر گفت: از انتخاب پیمانکار پروژه ایستگاه میدان نماز در روزهای آینده و به زمین زدن کلنگ احداث آن تا دو هفته آینده خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری اسلامشهر، محسن حمیدی در دهمین نشست رسمی شورا، با ارائه گزارشی از روند پیشرفت پروژه‌های عمرانی سطح شهر، اظهار کرد: ۲۴ آبان ماه پیمانکار احداث ایستگاه میدان نماز مشخص و تا دو هفته دیگر هم آئین کلنگ زنی احداث ایستگاه میدان نماز برگزار می‌شود تا عملاً مردم اسلامشهر شاهد عملیاتی شدن ملموس احداث مترو باشند، چرا که تاکنون عملیات اجرایی احداث مترو در زیرزمین و مرحله حفر تونل بوده که نمای ظاهری نداشته است.

وی افزود: خوشبختانه مبلغ مناقصه پروژه ایستگاه میدان نماز ۲۰۰ میلیارد تومان است که ۱۹۰ میلیارد آن تأمین و در حساب شهرداری بوده و دغدغه‌ای در زمینه تأمین اعتبار آن نیست و مصداق آن حضور ۴۳ شرکت عمرانی معتبر با گرید یک است که برای این پروژه در مناقصه شرکت کرده‌اند و به سلامت سیستم مالی و کارفرما که شهرداری اسلامشهر است، اعتماد دارند.

شهردار اسلامشهر با اشاره به ادامه حفاری تونل مترو، خاطرنشان کرد: حفاری تونل مترو به اواسط میدان شهید سلیمانی قبل از رودخانه کن رسیده و عملیات اجرایی شفت شاطره که به دلیل بارندگی‌های اخیر چند روزی به تأخیر افتاد، در هفته آتی شمع گذاری آن تمام و حفاری تونل در محدوده شاطره نیز آغاز می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اجرای دیگر پروژه‌های عمرانی سطح شهر ادامه داد، تصریح کرد: پروژه کمربندی شمالی نیز به پیشرفت ۳۰ درصدی رسیده و در روزهای آتی در محل خیابان برنده سیفی ستون‌ها کاملاً روی سطح زمین می‌رسد و فعالیت‌های بتنی این پروژه عظیم در حد اعلا در حال انجام است.

حمیدی با اشاره به بارندگی‌های اخیر و اقدامات انجام شده، گفت: در سال‌های گذشته با کمترین بارندگی در اکثر مناطق آب‌گرفتگی و شهروندان با مشکلات عدیده‌ای روبرو بودند، با اقدامات زیرساختی که در این سال‌ها انجام شده، این مشکل مرتفع و شهروندان بدون دغدغه و نگرانی به استقبال فصل بارش می‌روند.

وی افزود: تنها در خیابان شهید رحمانی با آب‌گرفتگی معابر در زمان بارش مواجه هستیم که اعتبار ۷۰۰ میلیونی برای آن در بودجه ۱۴۰۰ دیده شده که کافی نیست و تا پایان سال جاری مشکل آب‌گرفتگی این خیابان نیز برطرف می‌شود.

شهردار اسلامشهر با بیان اقدامات انجام شده در زمینه خدمات شهر و خدمات شبانه‌روزی پرسنل این حوزه در ایام بارندگی، تاکید کرد: ۱۱ پیمانکار پسماند در ۱۱ ناحیه شهری مشغول فعالیت هستند که درآمدی حدود ۱۸ میلیاردی را برای شهر به ارمغان آورده و فضایی که در اختیار پیمانکاران برای جمع آوری پسماند خشک قرار دارد خارج از بافت شهری و به انتخاب شهرداری بوده و تنها یک نقطه در سطح شهر وجود دارد که پسماند خشک به انتخاب پیمانکار در آن محل جمع آوری و به منظور رعایت نکات زیست محیطی و بهداشتی به پیمانکار مربوطه تذکر داده می‌شود.

کد خبر 534501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.