زیرساخت‌های تفریحی اصفهان توسعه می‌یابد/ توجه به نشاط اجتماعی دختران نوجوان

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: حوزه دختران و نوجوانان نیاز به یک فکر اساسی و تحول دارد چون دختران نوجوان در دو سال اخیر که کرونا گسترش پیدا کرد، با محدودیت‌هایی روبرو شدند و نیاز به نشاط اجتماعی برای بازگشت به جامعه دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرزانه کلاهدوزان در یک برنامه زنده رادیویی اظهار کرد: حوزه زنان و خانواده یکی از مهمترین مسائل اجتماعی است، یک جامعه سالم به یک خانواده سالم که بنیان اساسی آن است نیاز دارد که اتفاقات بزرگ در این خصوص مستلزم نگاه ویژه به نقش زنان و دختران است.

وی افزود: مدیریت شهری نیز برای مسائل مربوط به زنان اهمیت ویژه‌ای قائل است و یکی از چالش‌های من به عنوان یک بانو که عضو شورا هستم، پرداختن به این مسائل خواهد بود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در زمان تصویب یک پروژه با نگاه یک بانو و مادر به آن نگاه می‌کنم و به دنبال لحاظ پیوست خانوادگی در پروژه‌ها هستیم زیرا توجه به امر خانواده چتری است که همه افراد را در بر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بنیان خانواده می‌تواند، مسائل کالبدی و فرهنگی را پوشش دهد، افزود: اصفهان شهر دوستدار کودک، سالمند و معلول است که تمامی این مفاهیم می‌تواند تحت عنوان شهر دوستدار خانواده قرار گیرد.

کلاهدوزان تصریح کرد: شهرها باید برای اعضای خانواده از جمله کودک، سالمند و معلول مناسب سازی شود تا یک مادر بتواند به راحتی با کالسکه کودک خود در شهر تردد کند؛ به عبارتی همه اقشار جامعه از جمله زنان باردار، معلولان و زنان سالمند باید بتوانند در شهر به راحتی رفت و آمد کنند. در پروژه‌های شهری که در حال اجرا است نیز به این مسائل توجه می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: در حوزه فرهنگی و تفریحی باغ‌های بانوان در شهر وجود دارد که به دنبال توسعه، ارتقا و گسترش آنها و ایجاد مجموعه و ساختار جدید هستیم بدین سبب با توجه به اینکه شورا با دید خانواده محوری به مسائل نگاه می‌کند، پرداختن به تفریح خانواده‌ها نیز جز اولویت‌ها است.

کلاهدوزان با بیان اینکه برخی از مراکز را می‌توان با بهینه سازی و جداسازی آماده استفاده در زمینه ورزش بانوان کرد، اضافه کرد: دفاتر تخصصی زمینه‌هایی برای مهارت آموزی شهروندان با هدف پایداری زندگی مشترک، کاهش طلاق، میل و رغبت به فرزندآوری و ارتقا کیفیت زندگی در شهر عاری از آسیب‌های اجتماعی به وجود آورده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: حوزه دختران و نوجوانان نیاز به یک فکر اساسی و تحول دارد چون دختران نوجوان در دو سال اخیر که کرونا گسترش پیدا کرد، با محدودیت‌هایی روبرو شدند و نیاز به نشاط اجتماعی برای بازگشت به جامعه دارند.

وی اضافه کرد: مکان‌های تفریحی و ورزشی بانوان به نسبت مکان تفریحی آقایان کمتر است، اما باید اکنون را با گذشته مقایسه کرد و متوجه توسعه در این زمینه شد. مکان‌های تفریحی و ورزشی نسبت به گذشته افزایش یافته و نرخ رشد آن نیز افزایش پیدا می‌کند. همه مناطق به ویژه مناطق اولویت دار به سمت توسعه، ارتقا، ساخت و یا حتی تغییر کاربری در این زمینه حرکت می‌کند.

تشکیل کمیته آلودگی هوا در استانداری

وی افزود: محیط زیست و آلودگی هوا بعد از خشکی زاینده رود، یکی از مشکلات اساسی شهر اصفهان بوده و با گذر زمان تعداد روزهای هوای پاک کاهش پیدا کرده است. با آغاز فصل پاییز وارونگی هوا رخ می‌دهد؛ در مطالعات و تحقیقات دانشگاهی سهم و نقش هر کدام از ادارات و ارگان‌های مسئول در آلودگی هوا بررسی شده و آن‌ها باید در کاهش آلاینده‌ها تلاش کنند.

کلاهدوزان اظهار کرد: با توجه به اهمیت مسئله آلودگی هوا در جلساتی با نمایندگان اصفهان پیگیری‌هایی شده و قرار بر این است که کمیته آلودگی هوا در استانداری تشکیل و به این مسئله به صورت جدی پرداخته شود.

وی افزود: مشکل آلودگی هوا یک روزه حل نمی‌شود اما هر ارگان با انجام وظیفه خود در کاهش آن سهیم است، در همین راستا با کمبود گاز نیز مواجهیم و احتمال اینکه نیروگاه‌ها برای تولید برق از سوخت مازوت استفاده کنند، وجود دارد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: رئیس شورا در نامه‌ای از نمایندگان مجلس خواستار استفاده نکردن سوخت مازوت در نیروگاه‌ها شده است.

توسعه گردشگری سلامت و ایثار در اصفهان

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ به آلودگی هوا، گردشگری و توسعه آن که مشکل اساسی اصفهان است پرداخته و تاکید شده که توسعه و رونق اقتصادی اصفهان باید از صنعت به سمت گردشگری تغییر مسیر دهد.

کلاهدوزان اضافه کرد: اگر گردشگری را اولویت قرار دهیم می‌توانیم با نگاه به این مسئله از پیشرفت آلودگی هوا نیز جلوگیری کنیم. حوزه گردشگری با توجه به شیوع کرونا در دو سال اخیر آسیب جدی دیده و شرایط سختی برای آن ایجاد شده است، اما در دوران پساکرونا باید به گردشگری نگاه ویژه کرد و شورا نیز رایزنی‌های مختلفی انجام داده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: می‌توان گردشگری اصفهان را در حوزه سلامت توسعه داد و گردشگری سلامت داخلی و خارجی را پیگیری کرد، زیرا مردم استان‌های هم جوار برای درمان به اصفهان می‌آیند که باید این مسئله در سیاست‌گذاری‌ها بررسی شده و سرمایه گذار نیز در این امر تسهیلگر باشد.

وی با بیان اینکه هفته آینده روز ملی ایثار است، افزود: در کنار فرهنگ اصفهان، ایثار دیده می‌شود و گردشگری ایثار نیز باید توسعه یابد، زیرا ظرفیت ایثار در اصفهان زیاد است و مناطقی مانند گلستان شهدا و فرهنگسرای پایداری را می‌توان به عنوان جاذبه گردشگری به گردشگران داخلی و خارجی معرفی کرد.

کلاهدوزان ادامه داد: فضای سبزی که در اصفهان وجود دارد میراث گذشتگان است، ولی شرایط خشکسالی و بی آبی گریبانگیر استان اصفهان و کشور شده و تلاش‌های بسیار زیاد در راستای حفظ و نگهداری این فضای سبز انجام شده است.

وی افزود: خدمات شهری شهرداری دلسوزانه از فضای سبز نگهداری می‌کند و اقدامات خوبی نیز در شرایط کم آبی انجام شده مانند استفاده از ظرفیت پساب و احداث چهار تصفیه خانه پساب شهری که دو عدد آن به بهره برداری رسیده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نوسازی اتوبوس‌ها مهم‌ترین مسئله مدیریت شهری است، زیرا اتوبوس‌هایی که عمر آنها به اتمام رسیده در آلودگی هوا سهم زیادی دارند با این حال در شرایط اقتصادی موجود و گرانی‌ها تمام تلاش برای پایین آوردن عمر ناوگان اتوبوسرانی است.

وی با بیان اینکه هوشمندسازی و شهرسازی الکترونیک در دستور کار شورا قرار دارد، افزود: به دنبال دریافت بودجه از سوی دولت برای نوسازی اتوبوسرانی و بهره‌برداری از خط دو مترو هستیم تا با اوراق مشارکت اجرای پروژه سریع‌تر اتفاق افتاده و به حمل و نقل عمومی و کاهش سفر خودروهای تک سرنشین و آلودگی هوا نیز کمک شود.

کد خبر 534394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.