کمیته نامگذاری معابر شهر ویست تشکیل می‌شود

شهردار ویست با اشاره به اینکه معابر نوساز این شهر بی نام و نشان است، گفت:کمیته نامگذاری معابر شهر ویست تشکیل می‌شود.

حامد دست‌مزد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بر اساس «بند ۲۴ ماده ۷۱ قانون» تشکیلات، علاوه بر انتخاب شهرداران نامگذاری معابر، میادین، خیابان‌ها و کوچه و کوی و یا تغییر نام آن‌ها در حوزه شهری توسط شورای اسلامی شهر انجام خواهد گرفت.

وی افزود: با تشکیل کمیته نامگذاری معابر و با همکاری اداره پست خوانسار عملیات پلاک‌کوبی و نصب تابلوی معابر و کوچه‌ها انجام و با پیش‌بینی ردیف بودجه در سال آینده بسیاری از مشکلات این حوزه برطرف خواهد شد.

شهردار ویست با بیان اینکه اهمیت اسامی معابر اصلی باید بیانگر هویت و فرهنگ منطقه باشد، گفت: با توجه به شهر شدن ویست، شورای اسلامی شهر به عنوان متولی اصلی نامگذاری معاب ر، در اجرای آن اهتمام جدی داشته باشد.

وی با بیان اینکه معابر نوساز شهر ویست هنوز بی نام و نشان است، افزود: نامگذاری نشدن برخی از معابر شهر موجب سردرگمی مأموران آتش‌نشانی و اداره پست در انجام عملیات‌های مربوط به خود می‌شود.

دست‌مزد با اشاره به اهمیت بار مثبت فرهنگی نام در فرایند نامگذاری معابر شهر، گفت: با توجه به اینکه شهر نوپای ویست در حال تغییر و تحول شهرسازی است ضرورت دارد دسترسی مسافران و حتی شهروندان به مکان‌های عمومی آسان شود که در اجرای این امر مهم نیاز به نامگذاری صحیح و نصب تابلو و درج علائم داریم.

وی با بیان اینکه اختصاص کدپستی شهری و ممیزی نوسازی املاک شهرداری در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: سال آینده با همکاری اداره پست در انتخاب پیمانکار واجد صلاحیت پلاک‌کوبی شهر ویست به صورت کامل و طبق ضوابط شهری اقدام خواهد شد.

کد خبر 534383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.