کتاب "مشق تنبک" به مرحله چاپ رسید

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سنندج از رسیدن به مرحله چاپ کتاب "مشق تنبک" اثر هنرمند فرهاد پورنوروز خبر داد و گفت: این کتاب حاصل تجربیات ۲۲ سال تدریس تنبک توسط این استاد نامی است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری سنندج، سرکه وت نجفی اظهار کرد: یکی از برنامه‌های تدوین شده شهر خلاق موسیقی کمک به مؤلفان این حوزه جهت تولید محتوی و چاپ کتاب‌هایی در زمینه موسیقی است.

وی افزود: فرهاد پورنوروز از هنرمندان و اساتید برجسته عرصه موسیقی است که سالهاست در حال تدریس و آموزش ساز تنبک است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سنندج با بیان اینکه حاصل تجربیات ۲۲ ساله این هنرمند نامی در قالب کتابی با نام "مشق تنبک" تهیه و با کمک دبیرخانه شهر خلاق موسیقی به مرحله چاپ رسید، خاطرنشان کرد: حفظ اصالت و تعهد به سنت آموزشی و اجرایی اساتید گرانقدری که هر کدام در حد توان و تخصص در راستای معرفی و تکامل ساز تنبک کوشش‌های ارزشمندی را به ثمر نشانده‌اند و مجموعه ارائه تکنیک‌ها و دروس مدون در ساختار و فرم زبان امروزی موسیقی که در خور نیازهای موسیقی‌ای نسل حاضر باشد، از مهم‌ترین اهداف این هنرمند برجسته برای تألیف این کتاب است.

نجفی تصریح کرد: به بیان مؤلف، کتاب "مشق تنبک" با شیب کاملاً ملایم و در عین حال سرشار از تکنیک و حرکات جدید مناسب برای هر رده سنی بوده و برای اولین بار از فونت جدیدی برای ترسیم نت‌ها استفاده شده است.

وی گفت: کتاب "مشق تنبک" دارای لوح فشرده صوتی نیز بوده و عکس تکنیک‌ها به صورت کاملاً رنگی در کتاب آورده شده است.

کد خبر 534241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.