گردشگری عامل توسعه شهرهای سمنان است

رئیس شورای اسلامی شهرستان سمنان گفت: شهرهای همجوار سمنان، مهدی‌شهر، درجزین و سرخه دارای آثار و جاذبه‌های گردشگری در زمینه‌های مختلف تاریخی، مذهبی، سلامت و اکوتوریسم هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در راستای برقراری تعاملات و تبادل تجربیات شهرهای همجوار و بررسی زمینه انجام فعالیت‌های مشترک برای دو شهرستان سمنان و سرخه، نشست مشترک با حضور اعضا شورای اسلامی شهرستان سمنان و اعضای شورای اسلامی شهرستان سرخه در محل ساختمان شورای شهر سمنان برگزار شد.

حسین موسوی، رئیس شورای اسلامی شهرستان سمنان در ابتدای نشست، اظهار کرد: امروزه صنعت گردشگری به عنوان یکی از صنایع برتر به شدت در حال رشد و توسعه بوده و شهرهای همجوار سمنان، مهدی‌شهر، درجزین و سرخه دارای آثار و جاذبه‌های گردشگری در زمینه‌های مختلف تاریخی، مذهبی، سلامت و اکوتوریسم هستند که توجه چندانی به گسترش این صنعت نمی‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای گردشگری سمنان، آن را سبب ایجاد تحول در زندگی اجتماعی و اقتصادی ساکنان شهرهای مجاور دانست و گفت: با ایجاد مرکز همکاری‌های بین‌المللی جاده ابریشم در سمنان، می‌توان راه‌های گسترش گردشگری شهرهای منطقه را در سطح ملی و بین‌المللی بررسی کرد.

موسوی تصریح کرد: شوراهای اسلامی شهرستان در نظام حقوقی ایران از سابقه چندانی برخوردار نیستند و به همین جهت نیازمند زمان و وضع قوانین لازم، به منظور پیشبرد و کارکردهای مؤثر هستند تا وظایف آن‌ها بر اساس شأن تأسیس به خوبی انجام شود.

حسن ادهم، رئیس شورای اسلامی شهرستان سرخه، نیز در این نشست با تاکید بر لزوم تعامل بین شوراهای شهرستان‌ها گفت: اولین هدف شوراها برقراری تعامل با مردم و نهادهای جامعه در راستای رفع مشکلات مردم است.

به گزارش ایمنا، در این نشست مقرر شد تا موضوعات مشترک راه‌های گسترش گردشگری، مرکز همکاری‌های بین‌المللی جاده ابریشم، چگونگی بهره‌برداری از پروژه آبگرم و بهینه‌سازی مسیر جاده‌ای سمنان_سرخه در نشست‌های مستمر مورد توجه قرار بگیرد.

کد خبر 534222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.