هشدارهای آتش‌نشانی در مسکن مهر شهرکرد

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد، نسبت به وقوع حوادث بعد از بارش نزولات آسمانی در مسکن مهر هشدار داد.

عنایت الله راهنورد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: منطقه مسکن مهر (منظریه) شهرکرد هنگام بارش نزولات آسمانی و افزایش شدت آن با موضوع آب‌گرفتگی معابر تمام خیابان‌ها روبه‌رو خواهد شد.

وی افزود: با این روند، آب در کانال‌ها هدایت نشده و در میان چهارراه‌ها رها می‌شود که علت آن بالانس نبودن جوی‌های کنار خیابان‌ها است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد تصریح کرد: آب‌های سطحی به دلیل شیب خیابان و طراحی نامناسب مسیل‌ها در گذشته به هیچ وجه به سمت جداول هدایت نشده و در سطح خیابان جاری است؛ این آب‌ها دقیقاً میان چهارراه‌ها جمع شده و هنگام عبور خودروها، بخار آب، تشکیل مه، یخبندان (با سردی هوا) و در نهایت تصادفات را در پی دارد که تردد را غیرممکن می‌کند.

وی ادامه داد: در نهایت آب‌گرفتگی به ویژه در خیابان‌هایی مانند مجید شهریاری، داریوش رضایی نژاد و احمدی روشن مشاهده می‌شود.

راهنورد با بیان اینکه شیب خیابان‌های منطقه منظریه (مسکن مهر) به سمت جنوب است، تصریح کرد: در سمت شمال منظریه هم احتمال رانش کوه وجود دارد زیرا قسمتی از کوه برش داده شده و اگر هنگام بارش نزولات آسمانی، خاک سنگین شود این پدیده رخ خواهد داد.

وی خاطر نشان کرد: رفع سد معبر در مواقع آب‌گرفتگی با همراهی خدمات شهری شهرداری و ستاد بحران، صورت می‌گیرد تا مسیرها با تجهیزاتی مانند پمپ کف کش، بازگشایی و به سمت جنوب شهر هدایت شود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد با بیان اینکه آب‌گرفتگی مخاطراتی به دنبال دارد که هشدار دهنده است از این رو رانندگان خودروها باید در خیابان‌های پرتردد مانند شهید استکی منظریه مراقب عبور عابران پیاده باشند، افزود: در این مواقع باید رعایت حق تقدم بیشتر مورد توجه قرار گیرد زیرا در منظریه چراغ قرمز وجود ندارد، بسیاری خیابان‌ها سرعت‌گیر و تابلوی ایست نداشته و از خیابان‌های یک‌طرفه به صورت دوطرفه استفاده می‌شود؛ بنابراین هنگام بارندگی باید نکات ایمنی توسط شهروندان با دقت بیشتری رعایت شود تا حادثه تصادف رخ ندهد.

وی با تاکید بر اینکه بعد از هر بارندگی با پدیده بخارهای فصلی و مه غلیظی مواجه هستیم، گفت: در این شرایط باید از مه شکن استفاده کرد و ترجیحاً تنها برای امور ضروری از منزل خارج شد زیرا جاده و چهارراه‌ها لغزنده است.

راهنورد با بیان اینکه گردنه باباولی در منظریه بعد از بارندگی با سردی هوا یخبندان می‌شود و تصادفات را در پی دارد، خاطرنشان کرد: نوع هوای این منطقه با دیگر نقاط شهرکرد متفاوت است و گاهی هنگام بارش برف در این نقطه، دیگر نقاط شهرکرد بارانی یا آفتابی بوده است.

کد خبر 534191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.