فریاد ۱۰۰ پارلمان شهری جهان برای نجات زمین

مقابله با رفتارهای ضد اجتماعی در بیرمنگام،گردهمایی علیه سیستم‌های غذایی در گلاسکو، طرح جابه جایی ساکنان در فیلادلفیا، ایجاد یک مرکز اجتماعی جدید در کمبریج و آغاز کارزار هفته واکسیناسیون ملی در زوریخ، عناوین بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ۶ نوامبر و همزمان با روز طبیعت، اعضای شورای شهر و مقامات شهری گلاسکو گردهم آمدند تا اعلامیه غذا و آب و هوای گلاسکو را در کنفرانسی ارائه دهند. با توجه به اینکه صنایع غذایی یک سوم انتشار گازهای گلخانه‌ای جهانی را تشکیل می‌دهند، مشخص است که توافق پاریس بدون پرداختن به این صنایع محقق نخواهد شد. در واقع باید تحول مهمی برای مقابله با شرایط اضطراری آب و هوا و طبیعت ایجاد شود و غذا را در خط مقدم موضوعات آب و هوا قرار دهد.

در همین خصوص بیانیه گلاسکو، آینده‌نگرترین مقامات شهری و محلی را با تعهد برای تسریع در توسعه سیاست‌های غذایی یکپارچه گرد هم می‌آورد و از دولت‌های ملی می‌خواهد که اقدام کنند.

این اعلامیه که توسط شورای شهر گلاسکو، و طیفی از سازمان‌های دولتی شهر منتشر شد، اعضای شورای ۱۰۰ شهر را از سراسر شش قاره، گرد هم آورد. این در حالی است که بیانیه گلاسکو توسط سوزان آیتکن، رئیس شورای شهر گلاسکو و شونا رابیسون، وزیر عدالت اجتماعی، مسکن قرائت شد.

گفتنی است گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حق غذا و امضا کنندگانی از سراسر جهان به صورت حضوری و مجازی در این مراسم حضور داشت.

پیت ریچی، عضو شورای شهر گلاسکو در خصوص این مراسم گفت: اعلامیه غذا و آب و هوای گلاسکو بهترین نوآوری‌های دولت محلی را در زمینه غذا و اقدامات اقلیمی یکپارچه انجام می‌دهد. این امضا کنندگان در حال تعیین استانداردی برای رویکردهای غذایی هستند که سیاست‌ها را در میان بخش‌ها و سطوح حاکمیتی رقیب یکپارچه می‌کند و در نتیجه در پایداری، احیای طبیعت و پیشرفت‌های بهداشتی و اقتصادی-اجتماعی گام برمی‌دارند.

وی افزود: ما خوشحالیم که از شونا رابیسون، وزیر عدالت اجتماعی و مسکن در این طرح استقبال می‌کنیم تا به نوعی دولت اسکاتلند را نیز همراهمان داشته باشیم.

بیرمنگام؛ مقابله با رفتارهای ضد اجتماعی مرکز شهر

شورای شهر بیرمنگام با اعلام خبری در درگاه اطلاع رسانی خود از افرادی که در بیرمنگام زندگی می‌کنند یا حتی آنانی از بیرمنگام بازدید می‌کنند درخواست می‌کند نظرات خود را در مورد طرح‌های معرفی اقدامات برای مقابله با رفتارهای ضد اجتماعی در مرکز شهر به اشتراک بگذارند.

این شورا به دنبال اجرای یک فرمان حفاظت از فضای عمومی برای جلوگیری از برخی رفتارهای ضد اجتماعی در مرکز شهر است مناطق حفاظتی شامل بانک‌ها و بازار جواهرات شهر خواهد بود.

شورای شهر حتی در خصوص این طرح مشاوران خود را برای آموزش شش هفته‌ای وارد شهر خواهد کرد. آن‌ها از روز گذشته نظرسنجی لازم و برگزاری جلسات تعاملی را در مکان‌های کلیدی شهر دنبال خواهند کرد.

هدف این طرح برای رسیدگی به تجمعات گروهی، رفتارهای ضداجتماعی مانند ایجاد طرح‌های گرافیتی و آزار کلامی و نوشیدن الکل در خیابان اعلام شده است.

جان کاتن، عضو کمیسیون اجتماعی، ایمنی جامعه و برابری‌های شورای شهر بیرمنگام گفت: شهر ما مکانی فوق‌العاده برای زندگی، کار و بازدید است و من می‌خواهم بیرمنگام مکانی باشد که مردم در آن احساس امنیت کنند. شهروندان در مرکز شهر قدم می‌زنند و روز و شب لذت می‌برند. اکنون بیش از هر زمان دیگری مسئولیت واقعی برای اطمینان از امنیت عمومی در اولویت است.

وی ادامه داد: ممکن است افراد آسیب‌پذیر در مرکز شهر وجود داشته باشند، بنابراین این طرح برای اطمینان از دریافت کمک به کسانی است که با مشکل مواجه هستند. رویکرد ما همیشه این است که ابتدا به افراد کمک کنیم.

فیلادلفیا؛ طرح جابه جایی ساکنان شهر

با اعلام شورا شهر بودجه ۵۰۰ هزار دلاری برای جابجایی ساکنان شهر که به دلیل فعالیت‌های مجرمانه تهدید می‌شوند در نظر گرفته شده است. تخصیص این ۵۰۰ هزار دلار مندرج در بودجه مربوط به سال مالی ۲۰۲۱-۲۰۲۲ که توسط کوینوس سانچز رئیس تخصیص اعتبارات، به شورا ارائه شد.

اخیراً اوه، عضو شورای شهر در طول جلسات در مورد فوریت حفاظت و جابجایی ساکنان فیلادلفیا که توسط جنایتکاران و فعالیت‌های مجرمانه که در محله‌های خود احساس خطر می‌کنند، صحبت کرده است. اوه قطعنامه‌ای را با کوینوس سانچز دیگر عضو شورای شهر ارائه کرد که اخیراً شورای شهر آن را با اکثریت آرا تصویب کرد.

اوه عضو شورای شهر در خصوص این طرح گفت: ما باید از مادران و فرزندان خود در برابر قربانی شدن محافظت کنیم. من از اینکه شورا و دولت به سرعت برای امنیت عمومی اقدام کردند تشکر می‌کنم.این اقدام جان‌ها را نجات می‌دهد، از خانواده‌های دیگر محافظت می‌کند و همکاری با مجریان قانون را برای کمک به کاهش این چرخه بی معنی خشونت در شهر ما تشویق می‌کند.

کمبریج؛ ایجاد یک مرکز اجتماعی جدید

پس از تأیید بودجه اضافی از سوی شورای شهر کمبریج، قرار است یک مرکز اجتماعی جدید در شهر ایجاد شود.

این پروژه شاهد گسترش و بهبود کتابخانه موجود خواهد بود که شامل اتاق‌های ملاقات جدید کاملاً قابل دسترسی، یک کافه و باغ اجتماعی جدید است. همچنین حمایت مالی اضافی اخیراً در کمیته استراتژی و منابع شورا تصویب شد.

در همین راستا بررسی ارائه تسهیلات اجتماعی که توسط شورا در سال ۲۰۱۷ انجام شد، کمبود فضاهای اجتماعی را در این بخش از شهر شناسایی کرد. ایجاد تسهیلات اجتماعی جدید برای بخش‌هایی از شهر که به آن‌ها نیاز دارند، اولویت راهبردی شورا بر اساس استراتژی مراکز اجتماعی آن بوده است.

همچنین در خصوص ایجاد این مرکز جدید شورای شهر موافقت کرد که ۴۹۲ هزار پوند بودجه سرمایه‌ای ارائه کند و ۱۹۷ هزار پوند از کمک‌های مالی را به هزینه‌های ساختمان اختصاص داده است تا بتواند طرح فوق را در یک فاز تحویل دهد.

آنا اسمیت، عضو کمیسیون مسکن شورای شهر گفت: استراتژی مرکز اجتماعی ما، امکانات اجتماعی جدیدی را برای شهروندان به عنوان اولویت شناسایی کرد. من خوشحالم که اکنون می‌توانیم این شکاف را برطرف کنیم، که تفاوت زیادی برای مردم منطقه ایجاد خواهد کرد.

او گفت: امکانات محلی پس از همه‌گیری کرونا اهمیت بیشتری پیدا کرده‌اند. آنها به کاهش انزوا کمک می‌کنند، به مردم کمک می‌کنند با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و به خدمات پشتیبانی محلی حیاتی دسترسی پیدا کنند. توسعه یک ساختمان فوق‌العاده بازسازی شده و بهبود یافته ایجاد می‌کند و من مشتاقانه منتظر توسعه آن در ماه‌ها و سال‌های آینده هستم.

زوریخ؛ آغاز کارزار هفته واکسیناسیون ملی

با اعلام شورای شهر زوریخ، اتوبوس‌های واکسیناسیون در خیابان‌های زوریخ به حرکت در می‌آیند. هدف از این اقدام، تشویق مردم به دریافت واکسن کروناست. تا کنون ۶۴ درصد از مردم سوئیس واکسینه شده‌اند.

هزینه "هفته واکسیناسیون ملی" در سوئیس را حدود ۱۰۰ میلیون فرانک (معادل ۹۵ میلیون یورو) برآورد کرده‌اند. افزون بر آن، دولت سوئیس برای کسانی که حاضر به دریافت واکسن کرونا بشوند، بلیت رایگان برای کنسرت ستاره‌های پاپ این کشور در نظر گرفته است.

در سوئیس اندکی بیش از ۶۴ درصد از مردم در برابر همه‌گیری کرونا واکسینه شده‌اند. این میزان واکسیناسیون نازل‌تر از سایر کشورهای اروپایی است. برای تشویق مردم به دریافت واکسن کرونا، دولت سوئیس اقدام به برپایی کارزار "هفته واکسیناسیون ملی" نموده است.

آلان برست، وزیر بهداشت و درمان سوئیس اعلام کرده است که هر تزریقی می‌تواند در مقابله با همه‌گیری کرونا مؤثر واقع شود. بنا بر ارزیابی او در ازای ۱۵۰ شهروند واکسینه شده، الزام بستری شدن یک بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه از بین می‌رود.

کد خبر 534105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.