رونمایی از بیستمین پوستر جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی

مراسم رونمایی از پوستر بیستمین جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی صبح امروز _شنبه ۱۵ آبان ماه_ با حضور مدیران و مسئولان هنری و همچنین جمعی از هنرمندان با سابقه تئاتر در تالار رودکی برگزار شد.

به گزارش ایمنا، در ابتدای این مراسم محمدحسین ناصر بخت، قائم مقام دبیر بیستمین جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی گفت: امروز روز رسمیت یافتن بیستمین جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی است. عدد ۲۰ عددی ممتاز در عرصه آموزش است و ۲۰ سالگی جلوه و اوج نیروها و طراوت و شادابی یک جوان محسوب می‌شود. امیدوارم جشنواره ما در بیستمین سال حضورش، طراوت و شادابی را در شرایط سختی که کشور سپری می‌کند بازتاب دهد.

وی ادامه داد: برخی چهره‌های نمایش‌های آئینی و سنتی از بین ما رفتند و ما این امانت را از آن‌ها به دست گرفتیم و امیدواریم به درستی به آیندگان منتقل کنیم.

این پژوهشگر و فعال عرصه نمایش‌های آئینی و سنتی متذکر شد: نمایش‌های آئینی و سنتی شرایط خوبی در کشور ما ندارد که برخی اتفاقات در این خصوص طبیعی است و برخی غیرطبیعی است و با این نمایش‌ها مهربانی نشده است.

ناصر بخت تأکید کرد: امیدواریم بیستمین جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی یکی از بهترین جشنواره‌هایی باشد که برگزار می‌کنیم و آثار این جشنواره اجرای عمومی داشته باشند و شادی و نشاط را برای مردم و مخاطبان ارمغان بیاورند.

علی نصیریان بازیگر و کارگردان با سابقه تئاتر و نمایش‌های آئینی و سنتی سخنران دیگر این مراسم بود. وی در این بخش از مراسم گفت: برگزاری بیستمین دوره جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی را تبریک می‌گویم که با همت و همراهی مدیران آگاه نظیر قادر آشنا و آدم‌های عاشق نمایش‌های آئینی و سنتی نظیر داوود فتحعلی بیگی، اردشیر صالح‌پور، محمدحسین ناصر بخت و هنگامه مفید برگزار می‌شود.

وی تأکید کرد: من خواهش دارم که افراد با استعداد در زمینه نمایشنامه‌نویسی روی شخصیت مبارک فکر کنند. اگر ما به نمایش‌های تخته حوضی و هم خیمه شب‌بازی ها نگاه کنیم به این مهم می‌رسیم که شخصیت مبارک خیلی شخصیت ویژه‌ای است و خیلی حرف‌ها می‌تواند بزند.

نصیریان یادآور شد: وقتی طنز، خیلی لطیف و دوست داشتنی نقد می‌کند، اگر ما در خلوت به خودمان بخندیم و خود را نقد کنیم خوب است. من در این زمینه تلاش کردم ولی نتوانستم به آرزویی که داشتم تا مبارک را به نمایشنامه نویسی و تئاتر امروز گره بزنم، دست پیدا کنم.

این هنرمند با سابقه تصریح کرد: مبارک در دنیا مطرح شدنی است. مبارک شخصیت و ستون اصلی نمایش‌های آئینی و سنتی ما است. خیلی دلم می‌خواهد شخصیت مبارک را در تئاتر امروز زنده کنیم تا به مضامین اجتماعی روز جامعه بپردازد. پیشنهاد می‌کنم مسابقه نمایشنامه نویسی «مبارک» برگزار شود و روی شخصیت مبارک پژوهش کنیم.

سپس با حضور علی نصیریان، محمود شالویی، قادر آشنا، داوود فتحعلی‌بیگی، محمدحسین ناصر بخت، اردشیر صالح‌پور، مریم معترف و هنگامه مفید ۲ پوستر بیستمین جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی و پوستر سمینار جشنواره رونمایی شد.

رونمایی از بیستمین پوستر جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی

کد خبر 534098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.