معاون شهردار اصفهان: نقشه پهنه‌های فرونشست شهر تهیه می‌شود

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با بیان اینکه پیشگیری و کنترل فرونشست زمین نیازمند کاربست راهکارهای عملیاتی است، گفت: نیاز به همگرایی کاربست راهکارها توسط تمام دستگاه‌های دولتی و خصوصی در شهر اصفهان داریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، وحید مهدویان صبح امروز _دوشنبه ۱۷ آبان ماه_ در نشست بررسی وضعیت فرونشست زمین در جهان و ایران و ارائه راهکارهای مقابله با آن ضمن تبریک روز شهرساز به جامعه شهرسازان ایران، اظهار کرد: فرونشست زمین در قرن اخیر به عنوان چالش شهری مطرح شده و پایداری شهرها را به مخاطره انداخته است.

وی افزود: از نیم قرن پیش فرونشست زمین برای نخستین بار در دشت رفسنجان مشاهده شد و در حال حاضر علاوه بر اصفهان استان‌های مرکزی، تهران، قزوین و کرمان همچنین بخش‌های شمالی استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان را در بر گرفته که در برخی نقاط کشور به ۵۰ سانتی‌متر رسیده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان ادامه داد: در شهر اصفهان با استفاده از توان علمی و تخصصی نخبگان شهری در سنوات گذشته پروژه‌های متعددی انجام شده است تا با موضوع فرونشست زمین و ابعاد آن در شهر اصفهان آشنا شویم که از جمله آنها می‌توان به پروژه ریز پهنه‌بندی و مدیریت ریسک لحظه‌ای اصفهان و پروژه ترازیابی شهر اشاره کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر پروژه برداشت و تصویربرداری سه بعدی از اراضی شهر اصفهان در حال انجام است که با بررسی تطبیقی آن با سال ۹۲ به نقشه پهنه‌های فرونشست در شهر اصفهان دست می‌یابیم.

مهدویان تاکید کرد: پیشگیری و کنترل فرونشست زمین نیازمند کاربست راهکارهای عملیاتی است و در این نشست در صدد هستیم با حضور "دکتر بیت اللهی، مدیر بخش زلزله و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ایران، بیشتر با آن آشنا شویم.

وی ادامه داد: نیاز به همگرایی کاربست راهکارها توسط تمام دستگاه‌های دولتی و خصوصی در شهر اصفهان داریم و امیدواریم با استمرار ارائه راهکارها و کاربست آنها توسط دستگاه‌های مرتبط بتوانیم فرآیند فرونشست زمین را در شهر اصفهان کنترل و پیشگیری کنیم.

کد خبر 534073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.