جمع‌آوری گیاه مهاجم سنبل آبی از نوار ساحلی رودسر

مسئول واحد خدمات شهری شهرداری رودسر از جمع‌آوری گیاه مهاجم سنبل آبی از نوار ساحلی این شهر خبر داد و گفت: گیاه مهاجم سنبل آبی پس از جمع آوری از نوار ساحلی و پهنه رودخانه‌های این شهر در محل مناسبی دفن شد.

رضا صفری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سنبل آبی گیاهی غیربومی، مهاجم و سمی است که با رویش در پهنه رودخانه‌ها باعث کاهش بسیار زیاد اکسیژن آب و مرگ گیاهان، جانداران و آبزیان موجود در رودخانه شده و سرعت تکثیر آن به شدت زیاد است و در مقاطعی عرض رودخانه را مسدود می‌کند به همین دلیل باید آن را به طور کامل ریشه‌کن کرد.

وی افزود: شهرداری با مشارکت اداره حفاظت محیط زیست رودسر طی سه روز اخیر، با هشت نیروی خدمات شهری و به‌کارگیری دو دستگاه لودر و گریدر و سه قایق موتوری، گیاه مهاجم سنبل آبی را، از ۱۱ کیلومتر از نوار ساحلی و دهانه رودخانه‌های منتهی به دریای این شهر جمع‌آوری کرده است.

مسئول واحد خدمات شهری شهرداری رودسر خاطرنشان کرد: گیاه مهاجم سنبل آبی پس از جمع‌آوری از نوار ساحلی و پهنه رودخانه‌های این شهر در محل مناسبی دفن شد.

به گزارش ایمنا، شهرستان رودسر با حدود ۱۴۷ هزار نفر جمعیت و نیز چهار بخش کلاچای، چابکسر، رحیم آباد و بخش مرکزی رودسر و ۱۰ دهستان، در ۷۰ کیلومتری شهر رشت مرکز استان گیلان قرار دارد.

کد خبر 534058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.