رسیدگی به ۳۵ پرونده تخلف در هیئت انضباطی سازمان تاکسیرانی

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین، از رسیدگی به ۳۵ مورد پرونده تخلفات تاکسیرانان در هیئت انضباطی سازمان تاکسیرانی از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا آبان ماه خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین، اسماعیل عرشیان اظهار کرد: یکی از بخش‌های مهم سازمان تاکسیرانی، واحد رسیدگی به شکایات است که به منظور ارائه خدمات بهتر به شهروندان توسط این سازمان راه‌اندازی شده و وظیفه رسیدگی به انتقادات، پیشنهادات و شکایات شهروندان در خصوص نحوه خدمات‌دهی و عملکرد رانندگان تاکسی را بر عهده دارد.

وی افزود: بیشتر شکایات رسیده به این واحد در هشت ماهه نخست سال جاری در خصوص عدم رعایت نرخ مصوب و دریافت کرایه اضافه، برخورد نامناسب راننده با مسافر و نداشتن ماسک و یا رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در مقابله با ویروس کرونا است که پس از اثبات تخلف، در مرحله اول برخورد به صورت ارشادی بوده و از تاکسیران تعهد عدم تخلف گرفته خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین ادامه داد: در صورت تکرار تخلف برای دومین بار، راننده متخلف جریمه شده و در دفعه سوم، پرونده شخص متخلف به هیئت انضباطی سازمان که نمایندگان استاندار، شهردار، شورای شهر و نماینده تاکسیرانان در آن عضویت دارند برای تصمیم‌گیری، برخورد قانونی و صدور حکم ارجاع می‌شود.

عرشیان خاطرنشان کرد: پس از طرح پرونده در هیئت انضباطی و بررسی‌های لازم، بر اساس کدهای تخلف، برخوردهای قانونی نظیر جریمه نقدی، توقیف خودرو و لغو پروانه فعالیت صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: چنانچه شکایت در خصوص رعایت نکردن شئونات اسلامی و موارد خاص باشد، مورد طرح شده بعد از بررسی و اثبات، در همان مرحله اول به هیئت انضباطی فرستاده می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین تاکید کرد: رانندگان تاکسی جز اقشار زحمتکش و پرتلاش و نماد امانتداری در جامعه هستند که از صبح زود تا پاسی از شب برای کسب روزی حلال و خدمت‌رسانی به شهروندان تلاش می‌کنند و بدیهی است اگر تخلفی از سوی برخی از افراد شاغل در این صنف روی دهد، آن را نباید به تمامی اعضای این خانواده تعمیم داد.

عرشیان گفت: بحث رفتار و برخورد شایسته و پسندیده، یک ویژگی مثبت انسانی است که همگان ملزم به رعایت آن هستند. بر همین اساس، از شهروندان تقاضا می‌شود آنان نیز در برخورد با رانندگان تاکسی، اخلاق اسلامی و انسانی را مراعات کنند و حرمت این قشر زحمتکش را منظور دارند.

وی با بیان اینکه علاوه بر رسیدگی به شکایت از تاکسیرانان به موارد تشویقی در این هیئت نیز رسیدگی می‌شود، افزود: در بسیاری از موارد شهروندان با واحد رسیدگی به شکایات تماس می‌گیرند و به دلیل برخورد خوب و پسندیده، رعایت نرخ مصوب و نظافت و پاکیزگی خودرو خواستار تقدیر از تاکسیرانان می‌شوند که در همین راستا در سال جاری، از چند تاکسیران امانتدار که اشیا و مدارک ارزشمند شهروندان را به آنان بازگردانده و تاکسیرانانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده بودند با حضور ریاست شورای اسلامی شهر تقدیر به عمل آمد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند هر گونه شکایات، انتقادات، پیشنهادات و حتی تقدیر و تشکر خود از عملکرد تاکسیرانان را از طریق شماره تلفن ۳۳۸۴۸ داخلی ۱۱۰ و یا شماره پیام کوتاه ۳۰۰۰۷۱۳۳ در میان بگذارند و در سریع‌ترین زمان ممکن، نتیجه پیام خود را دریافت کنند.

کد خبر 534046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.