ایده‌های نوجوانان و جوانان را خریداریم

نشست صمیمانه نوجوانان فعال حوزه فرهنگ و رسانه با مسئولان فرهنگی شهرداری اصفهان در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی، روز گذشته برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی شاهمرادی، معاون فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهردار اصفهان در این نشست، پس از شنیدن دغدغه‌های نوجوانان با بیان اینکه تعریف سواد از طرف سازمان ملل مدام در حال تغییر است، اظهار کرد: ابتدا سازمان ملل عقیده داشت کسانی که توانایی خواندن و نوشتن دارند با سواد هستند، چند سال بعد، این سازمان تعریف خود را عوض کرد و گفت کسانی که مهارت‌های ارتباطی دارند با سواد هستند؛ امروزه اما تعریف سواد از طرف سازمان ملل بسیار تغییر کرده و این سازمان می‌گوید هر کس که مهارت خود یادگیرندگی دارد، با سواد است.

وی گفت: طبق آخرین تعریف سازمان ملل این روزها جمعیت بی‌سواد برای افزایش توانایی "خود یادگیرندگی" تلاش نمی‌کنند؛ اما خوشحالم که در این جمع با آدم‌های باسوادی طرف هستم. امیدوارم قشر نوجوان بتواند کمبودهای موجود را تشخیص دهند و با مطالعه و برنامه‌ریزی به رفع آن‌ها کمک کند.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان تاکید کرد: برای پیشرفت معطل دیگران نشوید؛ آنچه امروز اندوخته‌اید سرمایه شما برای آینده است. به نظر من دوست‌داشتنی‌ترین و بهترین شهرها برای زندگی اصفهان است. تلاش خواهیم کرد که اصفهان را تبدیل به محیطی زیست پذیر کنیم که این اتفاق به همت همه ما صورت می‌گیرد.

شاهمرادی تصریح کرد: اگر شما نوجوانان فکر می‌کنید که ایده‌ای متفاوت و قابل تأمل دارید آن را خریدار هستیم. برای بهتر شدن شهر، ایده‌های خود را بدهید، چراکه آینده شهر اصفهان برای شما است.

وی ادامه داد: علم اقتصاد، علم تخصیص منابع محدود به نیازهای نامحدود است. در هیچ شرایطی نمی‌شود همه از چیزی راضی باشند. خیلی راحت می‌توانستم قصور مدیریت فرهنگی شهر را گردن قبلی‌ها بیندازم ولی باید به این نکته توجه داشت که وجود محدودیت‌ها به معنای بی توجهی به امور نیست.

شاه مرادی، درباره توجه به ورزش در سطح شهر، گفت: شهرداری به عنوان متولی امور شهر، وظیفه گسترش ورزش همگانی را به عهده دارد. نزدیک ۱۷۰ ایستگاه ورزش همگانی و صبحگاهی در اصفهان مشغول به فعالیت هستند.

وی در پاسخ به سوالات نوجوانان مبنی نظارت شهرداری بر رفتار نوجوانان آسیب دیده در جامعه خاطرنشان کرد: در خصوص موضوع کودکان کار، وظیفه شهرداری جلوگیری از بخشی از این ناهنجاری است.

معاون شهردار اصفهان با بیان اینکه برای برطرف شدن مشکلات اجتماعی تلاش می‌کنیم، تصریح کرد: عده‌ای از این کودکان اتباع خارجی هستند و بخشی دیگر از آنان، بارها از سر چهارراه‌ها جمع‌آوری شده و با خانواده‌های آنها صحبت شده است و حتی فضایی هم برای نگهداری آنها فراهم شده است، اما وقتی کودک یا نوجوان ما سر چهارراه می‌تواند پول در بیاورد، طبیعتاً این چرخه باز می‌گردد با این حال شهرداری فعالیت‌های خوبی در زندان زنان و کانون اصلاح و تربیت داشته است؛ به عنوان نمونه به تازگی در کانون اصلاح و تربیت کتابخانه‌ای تأسیس شده است که بچه‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند.

شاهمرادی با اشاره به چند نمونه از فعالیت‌های سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان، عنوان کرد: حدود ۲۰۰ محتوای آموزشی از طرف سازمان فرهنگی شهرداری تولید شده است، علاوه بر این مطالبی جمع‌آوری شده که در حوزه فرهنگ شهروندی است و به زودی به صورت کتاب در مدارس ارائه خواهد شد.

وی گفت: شهرداری اصفهان، نزدیک به ۱۹۰ مرکز فرهنگی دارد که این مراکز در حیطه برنامه‌ریزی و اجرا کمک می‌کنند. پیشنهاد شده است که مرکز تخصصی برای توان خواهان داشته باشیم و این مرکز را بسته به شرایط این افراد مجهز کنیم.

کد خبر 534024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.