شخصیت‌سنجی و تحلیل یک دست‌خط بر اساس علم گرافولوژی

یک گرافولوژیست گفت: دست‌خط افراد شامل نحوه فاصله‌گذاری‌ها، نحوه گذاشتن نقطه‌ها، نوع چرخش حروف یا تمایل کلمات به سمت چپ یا راست می‌شود و می‌تواند حقایقی را درباره پنج هزار ویژگی متفاوت آن‌ها آشکار کند.

محمود محجوب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص علم گرافولوژی، اظهار کرد: این علم برای شناسایی دست‌خط است و به دنبال آن با توسل به فاکتورها و قواعد مخصوص، شخصیت افراد شناسایی و سنجیده می‌شود. این علم قواعد خاص خود را دارد که می‌توان از آن‌ها برای شناخت روحیات افراد بهره برد.

وی ادامه داد: علم گرافولوژی جنبه شناخت و درمان دارد. برخی کارشناسان توصیه می‌کنند که تغییراتی مانند کاهش فشار قلم برای نوشتن انجام شود تا در دراز مدت تأثیر آن در زندگی افراد مشاهده شود.‌

این گرافولوژیست خاطرنشان کرد: بررسی علمی هر موضوع به ابزارهای علمی و کاربردی مرتبط با آن موضوع نیاز دارد. به طور مثال برای علم شیمی ابزارهایی مانند ظرف‌های آزمایشگاهی، دستگاه‌های تجزیه مواد و بسیاری ابزارها و دستگاه‌های دیگر وجود دارد و در خصوص علم‌هایی مانند پزشکی و گرافولوژی که با انسان مرتبط است، دو مبحث وجود دارد؛ بحث اول تشخیص است که با پارامترهای فردی ارتباط دارد و مبحث دوم مربوط به درمان یا ارتقای آن پارامترها است.

وی با بیان اینکه علم گرافولوژی، روش‌های مطالعه و بررسی خصوصیات فردی بر اساس نحوه نوشتن است، اضافه کرد: بر اساس نتایج موارد بررسی شده توسط "National Pen Company" در آمریکا، خط افراد شامل نحوه فاصله‌گذاری‌ها، نحوه گذاشتن نقطه‌ها، نوع چرخش حروف یا تمایل کلمات به سمت چپ یا راست می‌شود و می‌تواند حقایقی را درباره پنج هزار ویژگی متفاوت آن‌ها آشکار کند.

محجوب تصریح کرد: دست‌خط هر فرد ناشی از ساختار عصبی و ویژگی‌های روانی، سن، فرهنگ و شغل او است و این موضوع سبب می‌شود افراد با هم متفاوت باشد.

بر اساس علم گرافولوژی به بررسی ویژگی‌های دست‌خط یک مرد ۲۸ ساله و راست دست می‌پردازیم:

شخصیت‌سنجی، تحلیل و بررسی یک دستخط بر اساس علم گرافولوژی

ویژگی‌های دست‌خط مرد جوان راست دست

وی اضافه کرد: فشار زیاد قلم بر کاغذ، کوچکی نوشته‌های متن، بزرگی امضا به نسبت متن، چسبیدگی حروف و کلمات به هم دیگر، امضای شلوغ، طراحی شده با فامیل، مستحکم و واضح، فاصله تقریباً زیاد دو سطر موارد مشخصی است که در این دست‌خط و امضا مشاهده می‌شود.

این گرافولوژیست در خصوص تفسیر دست‌خط مرد جوان، افزود: فشار قلم نشان از مقدار انرژی است که فرد برای نوشتن مصرف می‌کند، یعنی فرد با انرژی بالایی متن را می‌نگارد و این فشار باعث شده است حروف ضخیم و پررنگ‌تر شود، به عبارتی فرد از انرژی درونی بالا برخوردار است یا اعتماد به نفس بسیار خوبی دارد.

وی با اشاره به اینکه کوچکی نوشته‌های متن حاکی از مواردی مانند درون‌گرایی، ترس، خساست و آینده‌نگری فرد است، تصریح کرد: با توجه به مورد اول، یعنی فشار بالای حروف می‌توان گفت نویسنده فردی است درون‌گرا، که بسیار سخت‌کوش و سختی کشیده است؛ البته ممکن است از صداقت نداشتن محیط نیز ترس داشته باشد.

محجوب خاطرنشان کرد: در اکثر موارد امضای بزرگ نشان‌دهنده اعتماد به نفس فرد است و اگر این امضا با ابتدای فامیل طراحی شده باشد (با خطوط افقی و مورب مکرر) و فشار بسیار بالا و خطوط واضح و مستحکم، نشان از اعتماد به نفس بسیار بالای فرد در ابراز خود در جامعه است. در واقع فرد در سختی و تلاش بسیار به شناسایی و ابزار شخصیت خود دست یافته است.

وی ادامه داد: در این دست‌خط چسبیدگی حروف به گونه‌ای است که هیچ حرفی را نمی‌توان لابلای حروف دیگر اضافه کرد؛ یعنی حروف طوری به هم نزدیک شده که دیگر جای خالی بین آن نمی‌توان به وجود آورد. این خصوصیت در مورد افرادی است که داشته‌ها و اموال خود را به شدت و دقت نگهداری می‌کنند و یا به عبارتی فرد اموال و داشته‌های خود را دور از دسترس دیگران قرار می‌دهد. ممکن است نوعی خساست و نداشتن اعتماد به دیگران را که در نتیجه گذراندن دوره‌های سخت در فرد به وجود آمده است را مشاهده کرد.

این گرافولوژیست با تاکید بر اینکه فاصله سطور برعکس فاصله حروف در این دست‌خط زیاد است، اظهار کرد: فاصله سطور را می‌توان به روابط اجتماعی ربط داد، فرد با اینکه از اعتماد به‌نفس بسیار بالایی در ابراز خود برخوردار است، اما نوعی درون‌گرایی خشک و تمایل نداشتن به روابط اجتماعی همگانی و خلاق دارد.

کد خبر 533973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.